Weer thuis

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Vandaag weer thuis gekomen met mijn dochter (22-08) uit het ziekenhuis.
Ze heeft daar sinds zondagavond gelegen ivm uitdroging bij buikvirus. Dit begon donderdag avond met overgeven en de volgende dag met waterdunne diarree erbij.
Zaterdagavond huilde ze al niet met tranen en zondag waren haar slijmvliezen droog (een droge tong enzo) en had ze ingevallen oogjes. Ik ben zelf verpleegkundige en wist dus dat het niet goed zat. Wij naar de huisartsenpost en ze werd meteen opgenomen (wel schrikken ondanks dat jet het verwacht).Ze heeft daar een sonde gekregen en kreeg elk uur 100ml ORS en na een diarree luier kreeg ze 50 ORS extra. Het heeft tot maandag ochtend geduurd voordat ze haar eerste plasluier had!
Echt snue om je kleine meisje daar zo te zien liggen en niks voor haar te kunnen doen, ze had ook vreselijk last van buikkrampen maar kon ondanks alles toch ook nog af en toe lachen.
Vanmorgen mocht ze dus mee naar huis. Zondag avond woog ze bij opname 6650 gr (donderdag bij het cb woog ze nog 7210 dus ze was ruim 500 gr afgevallen) en vanmorgen woog ze 6970gr dus ze was al weer wat aangekomen.
W emoeten haar alleen wel om de 3 uur een fles geven want haar maagje kan nog geen grote flessen aan maar dat nemen we voor lief, heerlijk dat we weer thuis zijn!!!

XK

Hoi Karin,
Heftig hoor. Echt naar joh.. als je kleintje zo ziek is! Zeker omdat je er niks aan kan doen als het daar zo ligt. Echt zielig..
Fijn dat je/jullie weer thuis zijn. En dat ze snel weer helemaal op mag knappen!
Iedereen om ons heen is wel ziek geweest, gelukkig hebben wij het nog buiten de deur kunnen houden.
Groetjes Marina

Jeetje zeg!!
Wat schrikken voor jullie!
Wat gaat dat uitdrogen toch snel bij die kleintjes!