Weer trug...pco en metformine, dus nu maar verder kijken hoe 't gaat

Hoi!

Ik ben weer eens terug. Heb een poosje even bewust niet op het forum gekeken omdat ik eigenlijk met niets anders meer bezig was.

Vandaag heb ik de uitslag van mijn bloedonderzoek gekregen.
Heel verhaal met waardes enz enz. maar waar het op neer komt is dat ik dus PCO heb (dat wist ik al) en dat mijn suikerspiegel niet optimaal is. Nu heb ik metformine voorgeschreven gekregen. Dit is een medicijn wat normaal gebruikt wordt bij suikerziekte.
DOor dit medicijn zou mijn eisprong en menstruatie weer normaal gaan worden.
Ook is er een grote kans dat ik als ik 40 of 50 jaar ben daadwerkelijk suikerziekte krijg.

Ben nog steeds een beetje beduust over mijn gyn. bezoekje.
Ik ging uit van clomid (had de huisarts ook gezegt) en nu wordt het dit. Het is vrij nieuw dat ze dit gebruiken bij mensen met pco maar het schijnt dus te werken.
Enige nadeel is dat je er maar vanuit kunt gaan dat je knap misselijk wordt en ook in de dunne raakt....
Nou ja als het hier mee opgelost is dan moet dat maar hihi.

Eerst de groetjes maar weer.

Mamaloe x

Jeetje zeg, ik snap dat je even van de leg was na dit nieuws! Maar ik hoop van harte voor jullie dat het hiermee gaat lukken! En de misselijkheid enzo...dat is helemaal niet fijn! Maar ik snap dat je dat op de koop toe neemt! Heel veel succes verder en ikduim voor je hoor!

Liefs Meike

hoi mammeloe fijn om weer wat van je te horen wat een gedoe allemaal maar je weet ni wel inderdaad waar je aan toe bent ik neem ook steeds meer afstand hoor want net wat je zegt je word er soms kei maf van plat gezegd maar in iedergeval succes verders ik ga ook weer gewoon verder met oefenen hahha groetjes

Hoi Mammaloe,

Ik heb precies het zelfde gehad als jij. Alleen is het geen nieuwe methode hoor. metformine icm clomid. Ik heb er zelf al een jaar aangezeten en het resulteerde 2 keer in een zwangerschap. Helaas zijn deze mis gegaan. Maar het werkt dus wel. Ik heb nou in 1 jaar 3 keer een miskraam gehad dus ik heb besloten met de medicatie te stoppen.

Ik wou je alleen zeggen dat de combinatie bij mij heel goed heeft geholpen. Ik hoop dat jij ook snel zwanger bent.

Groetjes

Hoi Patries,

Ik krijg er geen clomid bij. Dit heb ik wel gehad bij onze eerste maar nu dus niet.
Volgens mij gyn. was dit toen (5 jr geleden) zo ongeveer standaard dat je met pco clomid kreeg. Maar nu de suikers onderzocht zijn willen ze dus metformine voorschrijven.
En dát schijnt dus nieuw te zijn,   tenminste hier in het ZH wel. Doen ze pas sinds 2 maand.

Vind wel dat je er een vieze smaakt van in je mond krijgt trouwens...

Groetjes Mamaloe

Terug
Bovenaan