weer vriendin zwanger.......

net te horen gekregen dat er weer iemand in mijn omgeving zwanger is.....grrrrrrr..
natuurlijk gun ik het ze van harte...maar ja, jullie begrijpen het wel...

doei

gefrustreerde Bo

Hoi Bo, jazeker kan ik heel goed begrijpen wat je voelt, en dat heeft niks te maken met iemand niks gunnen. Je gunt het tenslotte jezelf toch het meest. Je bent wel heel blij voor de ander maar toch zit er ook gevoelens bij van boosheid, jalozie, onmacht. Waarom zij wel en ik niet. Weet die persoon dat jullie al 2 jaar bezig zijn? Dan begrijpt ze misschien waarom je niet zo enthousiast reageert!

Nou meid sterkte ermee en schrijf hier je frustraties van je af he!

Liefs Molly.

Hee Bo,

Da's idd k***e om te horen, wéér iemand zwanger, om te kotsen soms...
Ik begrijp je ook wat je doormaakt, meid. Moet je nog vrolijk doen ook :(

Maarja zij is zij en jij bent jij.
Je weet soms van anderen ook niet hoe lang zij er (evt.) mee bezig zijn geweest denk ik dan meestal maar.
Alleen gun je het jezelf ook zo!!

Ooit komt onze tijd, Bo. En dan denken we terug aan deze tijd, de tegenslag in ons leven die ons wel veel heeft geleerd, en waardoor we ons (met ons kleintje in de armen) rijk(er) voelen...

Uch, Suus heeft gesproken :)

Hoi Bo,

Oh meis wat zijn dat soort berichten toch vreselijk moeilijk he? Mensen die zo blij zijn en helemaal stralen en dan "moet" je ze heel spontaan weer alle geluk van de wereld wensen en feliciteren. Terwijl je zelf al zo lang verlangt van een eigen wondertje. Bij mij scheelt het wel qua jaloezie of mensen lang bezig geweest zijn of heel kort. "Helaas" hebben wij in de vriendenkring alleen maar mensen die binnen het half jaar zwanger zijn, dat is behoorlijk frusti...

Sterkte en zoals Suus ook schrijft, blijf geloven: onze tijd komt nog !

Liefs,
Luna

Beste Bo

Ik kan me voorstellen dat je er zo overdenkt,maar het rare is bij mij dat ik mijn vriendinnen het allemaal net zo gun als ik zelf en daar word ik ook nooit boos of jaloers op.Maar als ik dan weer zo'n andere schijnheilige trut zie lopen die twee maanden ervoor doodleuk verteld dat ze de eerste vijf jaar nog geen kinderen wil omdat dat hun niet uitkomt en dan in 1 keer zegt van goh ik ben 4 maand zwanger leuk he nou dan knap ik uit mijn vel en die feliciteer ik ook niet.Misschien is dat wel helemaal fout van me maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.Laat ze hun verstand ook eens laten werken.Niet iedereen heeft het zo gemakkelijk.Maar ja de 1 reageerd toch anders als de ander.Maar ik denk dan altijd maar weer als ik rustig ben ach ooit heb ik ook zo'n klein ukkie in mijn armen.En jij ook wacht maar af(ook al is dat moeilijk soms).
Veel liefs Truida

he Bo, ik heb een beetje hetzelfde als Truida. Als ik de mensen niet zo goed ken ben ik ook veel jaloerser (maar ik feliciteer ze wel hoor...), is ook wel logisch, want goede vriendinnen gun je het veel meer en dan zakt de jaloezie een beetje weg. maar toch vind ik t dan nog moeilijk om echt heel vrolijk te zijn, ik word er namelijk wel heel verdrietig van omdat ik weer even met mn neus op de feiten word gedrukt. en je weet ook dat er de komende tijd niet zo veel ruimte in zo iemands leven is voor andere dingen dus dat je er weer vaker mee geconfronteerd wordt. ik denk dat dat ook meespeelt. toen heb ik t dus ook maar aan die vriendinnen verteld, houden ze er toch een beetje rekening mee....
nou, weer ns tijd om het vrolijke mailtje van lara van een paar weken geleden weer ns te lezen...liefs lis

Heel herkenbaar hoor Bo,
is toch moeilijk he, om dan direct vol blijdschap en enthousiasme te reageren. Bij de meeste vriendinnen/kennissen waar ik het van hoor is het eerst via mail/telefoon dus tegen de tijd dat ik ze echt zie ben ik al een beetje aan het idee gewend alhoewel...
het blijft lastig hoor, zeker als je zelf zo graag wilt en al zo lang bezig bent.

Sterkte ermee
Liefs,
Joan

Terug
Bovenaan