weer wakker worden voor een avond/nacht voeding.

hallo mede moeders,

ilse is 15 maanden en word weer wakker rond 22.00 of 01.00.
als ik haar geen beetje melk geef gaat ze niet slapen.

haar dag indeleing is als volgt.

8.00 2 boterhammen en een bekker melk
10.00 sap en een koekje of soepstengel
10.30 dutje doen tot 11.30
12.00 2 boterhammen met een beker melk
14.30 fruit
15.00 sap, thee of water.
15.30 nog een dutje soms 2/3 uur
18.00/18.30 warm eten.
20.00 fles melk dan naar bed

als ze om 10.30 geen dutje doet dan gaat ze om 12.30 tot 15.00.
maar dan gaat ze ook wat eerder naar bed. maar dan word ze weer om 22.00 wakker voor een fles. en als ze wel twee dutjes doet word ze rond 01.00 wakker.

ik zat te denken om weer in haar melk wat rijstebloem te doen. misschien dat ze dan weer doorslaapt.
haar laten huilen heb ik al een paar keer gedaan maar dat ging niet echt van harte. ze gooit haar speen en knuffel weg terwijl ze daar niet zonder kan.

iemand tips, ik ben nu 9 weken zwanger en ben al zo moe, ik kan mijn nachtrust goed gebruiken.

groetjes henny
 
Hoi Henny,

Op zich heb ik geen echt tips. leef wel met je mee........Ik heb een dochter van 14,5 maand en zij slaapt nog steeds niet door. Al 14,5 maand wordt zij dus meerdere keren per avond/nacht wakker. En ik geef haar voor het slapen gaan bv en tussen 23 en 01 uur ook nog een keer. En een enkele keer ook nog om 5 uur.
Ze slaapt 1x per dag 2 tot 3 uur. Maar de afgelopen anderhalve week slaapt ze maar 1 uurtje......alleen vandaag opeens weer 3. En de afgelopen anderhalve week was ook al rond 6 uur wakker.

Heb haar ook geprobeerd om een fles te geven met rijstebloem........maar ja zij wil niet uit fles drinken dus gaf ik de pap met een lepeltje. Maar dan werd ze ook wakker tussen 23 en 01 uur......dus voor haar maakte het niets uit, helaas.
Maar bij verschollende vrienden werkte de rijstebloem asl wondermiddel.

Ik ben bezig met het boek "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley.....en ik hoop met de tips uit het boek dan onze dochter eindeljik eens gaat doorslapen........maar volgens dat boek slaapt maar 25% van de kinderen onder 2 jaar de nachten door.......dus het is niet raar dat ze niet doorslaapt.....
Succes.
groetjes CHantal
 
heey mama's ,

Mijn dochter is inmiddels 20 maanden.
Ze sliep ook nooit door, soms wel 2 x per nacht fles melk geven..
Met 15 maanden was ik het zat en heb haar s'nacht laten huilen.
Het was echt drama, 3 nachten heeft ze uren gehuild, ik vond het zo zielig en
voelde me vooral een slechte mama..
Maar ik heb vol gehouden en sinds dien slaapt ze heerlijk de nachten door !!!
Echt een tip, het is vermoeiend maar het werkt!!!
Nu slaapt ze als volgt:
7 uur wakker..
slapen van 10.30 tot 12.00 en van 16.00 tot 17.00
s'avonds tussen 19.00 en 20.00 naar bed..

succes, groetjes simone mama van Lieke
 
Terug
Bovenaan