weer wakker

Hallo meiden,
Mijn dochter van 13 weken slaapt vanaf 10 weken door.Maar de afgelopen twee nachten wordt ze om 5 uur wakker en be
gint dan te huilen.Terwijl ze pas tussen 6 en 7 uur de fles krijgt. En het ging zo goed!De eerste nacht ben ik er maar uit gegaan en ben met haar op de arm de slaapkamer op en neer gaan lopen,en afgelopen nacht hebben we haar laten huilen(na een half uur sliep ze weer tot half zeven)Wie herkend dit en hoe kun je het oplossen?Groetjes Miranda en Muriel

 
Wij hebben dit met ons zoontje ook gehad. Hij sliep keurig door vanaf 7 weken en met 11 weken begon bij hem de ellende. Na de 2e prik sliep hij weer door (hij was toen 13 weken). Wij hebben vanaf toen ook iom het CB in de laatste fles wat rijstebloem toegevoegd, zodat de voeding wat langer zou blijven liggen. Nu wordt hij nog weleens wakker, maar is dan meteen stil als we zijn speen geven. Hij slaapt dan door tot ongeveer 7 uur en krijgt om half 8 de fles. Tussen 7 en half 8 speel ik meestal even met hem, want hij heeft dan nog geen honger, maar zijn slaap is dan gewoon uit. Hij is trouwens 14,5 week nu. Groetjes Cato
 
Het zijn allemaal fases die baby's in het begin doormaken. Ze hebben nog niet echt een vast ritme. Die kan dus makkelijk weer veranderen. Dat staat ook in "de" boeken.
 
Maar wanneer komt er dan een vast ritme?
Mijn dochter is bijna 12 weken en heeft tot nu toe maar 3 of 4 keer doorgeslapen en wordt ook vaak 2 keer per nacht wakker voor een voeding. Soms valt ze weer snel in slaap aan mijn borst. Heeft ze dan toch geen honger?
 
Na 3,5 maand kreeg hij een vast ritme van om 18 uur naar bed, maar hij werd altijd nog wel een paar keer wakker vor de speen. Nu is hij 9 mnd en wordt hij nog maar af en toe wakker voor een speen, maar is hij wel om 6 uur 's morgens al wakker.

Het kind van een collega van mij is nu 6 maanden en die wordt elke nacht om 2 uur of 4 uur wakker en blijft dat ook. Het is dus echt heel verschillend.
 
Terug
Bovenaan