Weer werken

Hoi hoi,

Vanaf volgende week ga ik weer beginnen met werken. Ik ga het langzaam opbouwen...eerst 2 halve dagen, de week erna 3 halve dagen en dan 1 hele dag erbij en zo verder totdat we om 24 uur zitten.
Ik ben zelf met dat voorstel gekomen en nu konden ze daar niet om heen omdat ik zelf het initiatief heb gezet.
Aan de ene kant heb ik er weer zin aan om te gaan werken, maar aan de andere kant is het ook wel lekker nog bij de kids thuis, vooral met dit mooie weer.
Ach we zien het wel en we hebben eerst nog een lang weekend voor de boeg.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Spannend hoor, weer aan het werk!
Voor mij komt het ook steeds dichterbij: de 17e ben ik aan de beurt! Ik werk dan ma di wo (dus de eerste week alleen di en wo) en mag mijn tijd helemaal zelf indelen! Ik denk dat ik er dan voor ga zorgen dat ik elke dag voor 4 uur thuis ben, zodat Lynn maar 2 voedingen mist in het ergste geval, ze drinkt namelijk nog steeds niet goed uit de fles .

Jij werkt toch op een kdv? ZIt Ruben dan op dezelfde locatie? Dat lijkt me het prettigst van op een kdv werken, dan heb je je kind toch nog in de buurt.

Hoi hoi,

Ja klopt idd ik werk op een kdv, maar Ruben is net als Lotte en Jozua bij oma en opa........dus hij zit een heeeeeeel eind van mijn vandaan .
Ik zal hem mega gaan missen hoor net als mijn andere twee koters want ik ben natuurlijk al vanaf begin nov. thuis en we hebben samen veel meegemaakt en we zijn aardig dicht op elkaar gegroeid (heerlijk hoor).
Lotte is 1 jaar mee geweest naar mijn werk en zelfs bij me in de groep gezeten...dat ging overigens perfect. Maar Lotte kon op een gegeven moment niet aarden in zo'n grote groep dat mijn moeder meer ging oppassen en ik ouderschapsverlof op heb genomen voor haar. Dus ze is gestopt op het kdv.
Jozua is direct full-time naar mijn ouders gegaan en ook Ruben zal dus full-time naar mijn ouders gaan.
Als de regeling nog gold voor kids van personeelsleden probeerde ik om de jongens mee te nemen, maar nu ik gewoon de volle mep moet betalen heb ik daar geen zin in en opa en oma vinden het gewoon keileuk zo.....goed geregeld toch!!!!!
Dus jij mag 1 weekje later dan ik beginnen met werken........spannend hoor!!!

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes

Tja werken.......Zoals sommigen van jullie wel weten sta ik voor de klas. Door die alvleesklierontsteking zit ik nog steeds thuis. Al vanaf begin november......zucht.

De laatste tijd voel ik me steeds fitter. Ik ben ook al langs geweest in mijn klasje en dat was super. Ik heb dus wel zin om weer te beginnen en qua fitheid zou ik het denk ik ook wel aankunnen. Ik heb alleen nog van die irritante pijnklachten. Die komen waarschijnlijk van mijn gal @#$#$^&.

Nu dus die galblaas eruit moet, zou het weleens een nog langer verhaal kunnen worden. Het duurt namelijk 6 weken voordat je weer alles kunt. Ik weet niet hoe snel ze me gaan opereren maar als dat redelijk snel is heeft het ook geen zin om tussendoor nog even te gaan werken. Ik ben er zelfs bang voor dat ik dit schooljaar niet meer ga beginnen. Dat vind ik erg balen want een deel van de kids heb ik al 3 jaar. Daar wilde ik graag nog leuk afscheid van kunnen nemen voordat ze naar de middelbare school gaan. Musical kamp enz.

Ik zit echt nog in onzekerheid wat werken betreft. Volgende week naar de bedrijfsarts en de week erna naar de chirurg.  Meer dan afwachten kan ik dus niet doen.  

he juf, wat een gedoe he...ik kan me voorstellen dat je wel weer eens wil gaan werken en dat je van de pijn af bent (vooral dat laatste waarschijnlijk)

Ben je inderdaad weer zes weken zoet als je je gal lat verwijderen? Misschien met jouw voorgeschiedenis wel hoor, maar mijn gal is verwijderd net na dat ik van mijn eerste bevallen was (een paar maanden daarna) en dat betekende drie dagen ziekenhuis en daarna ws ik eigenlijk wel weer gewoon de oude. Mijn gal werd ook laproscopisch weggehaald (via een kijkoperatie zeg maar) en dat is dus een kleine ingreep. Maar goed ben geen dokter en zou natuurlijk kunnen dat jij voor de grote ingreep moet gezien je voorgeschiedenis en dan ben je geloof ik wel een week of zes zoet, want dat is gewoon een zware buikoperatie!

In ieder geval...sterkte ermee..en blijf naar e eigen lijf luisteren hoor. Je kunt toch vast rusig aan beginnen? (therapeutisch desnoods, gewoon omte kijken hoe het gaat)

Mirjam

He mirjams, je hebt ervaring. Ik weet nog niet of ze het bij mij laproscopisch gaan doen ik heb over 2 weken gesprek bij de chirurg. Ik hoor er  heel wisselende verhalen over. Jij hebt er gelukkig niet lang last van gehad, maar ik ken ook mensen die er toch een  aantal weken zoet mee waren. Vooral met tillen e.d. De MDL arts gaf me als richtlijn 6 weken omdat er toch een wond zit. Als het laproscopisch gebeurd zit die wond vanbinnen dan.
Nou ja, ik hoop maar dat het bij met net zo gaat als bij jou. Ik krijg er iig goeie moed van haha.

laproscopisch wil zeggen dat ze je gal via een klein gaatje in je bik weghalen. Dit kan iet als je gl al ernstig onstoken is, want dan is ie simpelweg te grot om door das kleien gatje heen e halen. De echtingen zijn dn ook minimaal. Bij de grote operatie heb je een flinke jaap en deze operatie wordt gezien als een zware buikoperatie en dan heb je inderdaad wel zes weken nodig om bij te komen. Dat niet mogen tillen is ook vooral vanwege de wond en niet zo zeer omdat je gal weg is gehaald. Ik heb in ieder geval gewoon met mijn dochter lopen sjouwen die toch al behoorlijk wat kilootjes woog. Ik voelde me verdr super. Oke, had wel een weekje nodig om een beetje bij te komen, maar beslist geen zes weken. Ik ben geloof ik een goeie wek (met ziekenhuis rbij) thuis gebleven) Maar inderdaad het verschlt per persoonoor, maar ik weet wel dat de voorkeur van zh ook vaak naar een laproscpische ingreepgaat, want dan is de genzing gewoon veeeeel sneller.
Nou ja succes bij de chirurg!!

Nou ik hoop maar dat ze het bij mij dan ook laprosdinges doen hihi. Alhoewel er natuurlijk wel een ontsteking heeft gezeten en mijn pancreas zelfs nog wat vergroot is. Nou ja, nu wordt het wel een heel technisch verhaal...............afwachten dus.

Terug
Bovenaan