Weer werken

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb hier laatst een topic over geopend, omdat ik wist dat het eraan kwam. Maar nu is het echt. Volgende week dinsdag moet ik echt gaan beginnen met werken.
Myrthe is al 2x wezen wennen op het kdv. Nou is ze ook al een week een beetje hangerig en dat zal ook wel zn invloed hebben gehad, maar ze had het niet naar haar zin.
Toen ik haar ging ophalen stak ze dr armpjes naar mij uit (doet ze zelden) en met een pruillipje en diep nasnikken hing ze al snel in mijn armen. Tja toen kon ik het ook maar net drooghouden.
Ik moet financieel gezien gaan werken, maar ik wil echt niet. En nu ik zie dat ze het helemaal nog niet leuk vind daar, is voor mij de stap alleen maar groter.
Ik weet ook wel dat ze gewoon wat langer de tijd nodig heeft, maar het gaat mij aan mijn hart.
Ze doen haar alleen in de box op schommelstoel en dat wil ze niet. ze wil kruipen, staan en lopen niet saai in een box gestopt worden.
Donderdag gaat ze weer wennen en dan zal ik ook aangeven dat ze dat niet leuk vind. Vrijdag moet ze ook eigenlijk. Maar aangezien de Sint dan komt en alle kinderen uit haar groep mogen komen (zonder ouders) laat ik haar thuis. Dan is het zo druk.
Nou vind ik het werk wat ik ga doen ook niet helemaal geweldig en als het me niet bevalt, stop ik weer. Maar ik moet het wel een kans geven natuurlijk.

Toch vraag ik me af wat doen wij verkeerd? Mijn vriend heeft een goed salaris, we hebben wel een huis gekocht, maar helaas ook een studie af te lossen. Verder leven wij helemaal niet luxe, maar met mijn uitkering erbij redde we het net. Die stopt in januari vandaar dat ik wel weer moet.
Krijg je als moeder zijnde soms nog een andere uitkering als je samenwoont (niet getrouwd)?

Zo, ik moest toch nog een keer even mijn gevoelens delen. Dat lucht wel op.

Liefs Reneke

Hallo Reneke

Ik wou je even laten weten dat je als thuisblijvende partner een heffingskorting kan ontvangen van de belastingdienst als je man genoeg verdient hoef je niet getrouwd voor te wezen als het goed is is dat 173 euro per maand dat is dus de aanrechtsubsidie .
Meid ik wens je heel veel sterkte en succes

groetjes lisette

Jammer dat je verplicht weer moet gaan werken. Vooral omdat je eigenlijk graag thuis zou willen zijn en je het werk ook nog niet zo leuk vindt.

Wij redden het allemaal wel net, ik weet niets van een korting van de blastingdienst??? Moet ik dan ook maar even gaan uitzoeken.
In ieder geval hebben wij bewust géén huis gekocht omdat de lasten dan alleen maar veel hoger zijn. Als wij een huis hadden gekocht dan kon ik ook niet thuis blijven.
Verder gewoon een beetje zuinig zijn helpt hier al. Boodschappen etc kunnen al zoveel schelen. Maar ook op verzekeringen etc kun je veel geld besparen als je uitzoekt wat het beste bij je past. Vakanties een tijdje laten zitten?? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie het doen en wat jullie te besteden hebben.

In ieder geval succes met je werk. En met je kindje komt het heus wel goed hoor! Zij moet natuurlijk ook wennen. En het is veel gezelliger om samen bij mama te zijn als ze dat gewend is natuurlijk.

Als je je werk ook nog eens niet leuk vind gaat het dubbelop natuurlijk... Voor de mensen van het kdv is het natuurlijk ook wennen, ik ga ervan uit dat ze wel kijken naar wat je dochtertje leuk vindt. Mijn ervaring is dat je met overleggen een heel eind komt!  

Hoi hoi,
Wij leven momenteel ook van 1 inkomen, en we redden het prima.Moet wel zeggen, manlief heeft een goede baan en werkt dan ook nog 60 uur per week, soms af en toe een week van 70 uur.
Hier wat tips:
-Wij hebben flink goede dus dure verzekeringen, maar je kan natuurlijk ook alleen de basisverzekering nemen, maar als ik dat zou doen zou ik een spaarpotje ernaast willen hebben, voor bijv. een dure tandartsbehandeling.Dus spaar per maand bijv.  25 euro op een spaarrekening voor zogenaamde ziektekosten, en houd  dan dat  geld daar ook voor.
-Verder kan je gastouder worden, is meteen ook een oplossing voor je kindje dat moeilijk lijkt te wennen op het kdv.Ik las laatst op het forum dat het tegenwoordig  niet zo makkelijk is om gastouder te worden, maar dat snap ik niet helemaal...
Ik doe het al jaren en heb het als  heel makkelijk ervaren, destijds toen ik begon.
De mensen van het gastouderburo komen  kennis met je maken bij je thuis, lopen een rondje door je huis, (alleen de ruimtes waar je  oppaskindje mogen  komen)  want ze moeten  de veiligheid garanderen voor de kindje(s) waar jij evt. op gaat passen.Wij moesten destijds alleen een paar draden bij de tv wegwerken, maar die taak lag er allang voor m'n mannetje (!) dus  dat was snel gedaan.En tja, is ook goed en veilig voor je eigen kids natuurlijk he.
Het gastouder-zijn levert je zo'n 350 euro per maand op als je 2 dagen 1 kindje in huis hebt.Kies je voor 2 kindjes is het dus 700 euro wat je per maand vangt.Klinkt misschien wat veel en druk; 2 kindjes plus je eigen kind, maar ik heb dat een tijdje gedaan en kan het relativeren door te zeggen dat ik het maar 2 dagen per week deed.Kost je dus niet je hele week, en ja, toch lekker 700 euro!Ook sprak ik met de ouders af dat ze hun kind om 17:00 uur kwamen halen, en niet later.Zodat die uurtjes dat je eigen kindje vaak wat moe en hangerig kan zijn in ieder geval niet nog meer kids om zich heen heeft, maar alleen mama.
-Laatste tip, ik ontvang die 173 euro per maand van de belasting.
Kijk hiervoor even op de site van de belastingdienst: www.belastingdienst.nl
 Onder toeslagen vind je hier alles over, en je kan ze altijd bellen.
-O, nog 1 tip....Ik krijg voor m'n 3 meisjes bijna 600 euro kinderbijslag, elke 3 maanden, ik smeer dit uit over die 3 maanden.Dus geef ik hier maar 200 euro per maand ervan uit.De ene maand aan kleertjes of nieuwe winterschoenen, maar krijg je bijv. een flinke gemeentebelastingen-rekening van 600 euro, (zoals wij) kan je die 200 euro van die maand er ook alvast voor gebruiken.Op die manier shop ik bijv. niet in 1 dag die 600 euro weg.Heb je altijd wat achter de hand, voor leuke dingen maar ook voor de dure maanden zoals december.
Succes met je keuze, wie weet heb je wat aan m'n tips.
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan