weer zwanger ik vind het dood eng

A

Anoniem

Guest
hoi

het onderwerp verraad het al
ik ben net zw van de 2e en ik ben echt doodsbang dat ik het niet nog een keer kan
ik bedoel niet echt de zwangerschap, daar ben ik om een of andere reden nog niet echt mee bezig,  maar meer het moederschap
bij die 1e wist ik vanaf het moment dat ik zw (10wk) was al dat alles goed zou komen en dat ik het helemaal aankon. en dat is waar gebleken.
maar nu ik 5wk zw ben van de 2e heb ik het tegenover gestelde gevoel.
ik voel me helemaal niet zwanger, ben wel veel missenlijk en eet "zeer" gevarieerd (1/2 koekje 1/2 boterham 1/2 van alles ongeveer) maar niet heus. maar toch die roze wolk is nog een donderwolkje in mijn hoofd
ik hoop maar dat het weg gaat als we bij de vk zijn geweest over 4 wk en ik een hartje heb gehoord maar tot nu toe ben ik gewoon niet laaiend enthousiast en zie ik er als een berg tegenop
wie herkend dit?????

Hoi, ik snap het wel een beetje - ik ben voor de eerste keer zwanger, en had op 't begin ook zo m'n bedenkingen. Maar nu ben ik 10 weken zwanger, heb net vandaag het kindje gezien op de echo, en ik heb volop zin in de zwangerschap en alles wat daarna komt! Vreemd, ja, maar goed... Misschien komt het vanzelf wel bij jou!

Niet boos op jezelf zijn, of je schuldig voelen, hoor! Volgens mij is het heel normaal - het is toch ook niet niks, twee kinderen om voor te zorgen? Misschien kun je het er met je partner/man over hebben - soms lucht het op om erover te praten.

Veel sterkte!! Die roze wolk komt vast nog wel hoor!
~Hilde

Hoi meis,

Die bedenkingen aan het begin zijn heel natuurlijk hoor! Komen heel
veel voor! De eerste keer weet je ook eigenlijk nauwelijks waar je aan
begint. (maar je kan wel zoiets hebben van ojee, nu ben ik ECHT
zwanger, wat nu???) Ik denk niet dat veel mensen van tevoren heel reëel
in kunnen schatten wat een ingrijpende verandering in je leven een
gezinsuitbreiding kan zijn. Dat is bij de 2e ook anders.

bovendien heb ik mijn tweede zwangerschap heel anders ervaren juist
doordat er al een kleintje van 2 rondloopt, die duidelijk haar aandeel
van de aandacht opeist. Blijf dan maar eens in je roze wolk lopen!!
Haha!!

Ik denk echt dat je je zorgen maakt voor niets. Je bedoelingen zijn
goed, anders zou je je niet eens zorgen maken! En je gevoel en verstand
komen echt wel op 1 lijn met je zwangerschap, geef het tijd.

In het begin van deze zwangerschap waren mijn eetgewoonten ook niet zo
super. Een slice pizza, een halve tosti, appelsap en milk &
fruit... Dat was 't. Maar ook het enige dat door de misselijkheid werd
geaccepteerd door mijn lijf...

Ik ben benieuwd hoe je jezelf over een paar maanden zult voelen.

Voor nu sterkte gewenst,

Liefs van Sisi.

Wees maar gerust, als die tweede er eenmaal is, dan zal je zien dat het allemaal goed komt. Het is wat drukker, maar zeker super gezellig.  
Geef jezelf de tijd aan het idee te wennen (gelukkig had de natuur dat ook bedacht en heb hiervoor 9 maanden) en je zal zien tegen de bevalling ben je er helemaal klaar voor.

Miep

(iemand zei ooit tegen mij, denk niet na als je moe bent en je ziek voelt, dan zie toch niet alles in de juiste proporties)

hoi, ik denk dat het met jou wel helemaal goed komt hoor, ik had het ook wel en het is vooral de verantwoordelijkheid   die je straks hebt voor 2 ,maar je zult zien het loopt straks allemaal vanzelf ,je hebt zo het ritme weer te pakken en de kinderen hebben heel veel aan elkaar erg leuk! ik ben in april al bevallen en heb nu 4 kinderen ik was bang dat het te druk zou worden , maar dat vind ik nu helemaal niet meer ,alles verloopt zo voorspoedig ,handen genoeg die willen meehelpen en het is gezellig druk vind ik ,groeten Alien

Terug
Bovenaan