Weer zwanger maar gaat het wel goed

Hoi,

Op 15 januari had ik een positieve ovulatietest na mijn miskraam in november 07.
Het was gelijk weer raak want sinds vorige week weet ik dat ik weer zwanger ben.
Vanaf het moment dat ik eigenlijk ongesteld moest worden had ik weer hele kleine bloedinkjes dus iedere keer dacht ik dat ik toch ongesteld ging worden.

Ik dach zelfs dat er nog een restje van mijn vorige zwangerschap zat omdat ik na de miskraam bijna vier weken gevloeid heb en na afloop weer na twee weken ongesteld werd wat ook weer ruim twee weken duurde.

Gisteren mocht ik gelijk voor een echo komen bij de verloskundige want die vond het ook een heel vreemd verhaal.

We zagen een nieuw vruchtzakje van ongeveer vijf weken, er was nog geen hartje te zien.
Onder het vruchtzakje was een bloedinkje te zien waaraan het bloedverlies te wijten is.
de verloskundige vond het er allemaal positief uitzien.

Maar als ik op 15 januari een positieve ovulatietest had dan moet ik toch bijna 6 weken zijn nu en dan hadden we toch gisteren een hartje moeten zien.

Vanaf gisteravond laat heb ik weer een beetje bloed bij mijn afscheiding.
Ik vind het dus weer doodeng.
Over ruim  drie weken moet ik terugkomen voor een nieuwe echo of eerder als ik het niet meer vertrouw

Nou, ik weet het niet meer hoor waarom kan er bij mij nu geen zwangerschap normaal verlopen zonder gelijk in de stress te schieten.

Groeten van Buzz.

hoi,

allereerst toch gefeliciteerd ook al ben je nog zo enorm onzeker.
Ik denk dat we dat allemaal zullen hebben na een miskraam...

Over die echo.... een millimeter is op dit moment heel veel, als de VK er een mm naast zat zit je wel ineens op 6 weken... en het hartje gaat om en nabij die 6 weken voor het eerst kloppen, voor hetzelfde geld is het daar de volgende dag mee begonnen.... termijnecho's doen ze niet voor niets wat later in de zw.schap omdat het dan gewoon beter te meten is, het is nog zooooooo ontzettend klein allemaal met deze termijn.

Snap je spanning en angst zeker... ben nog niet eens weer zwanger na mijn miskraam/curettage en ik kan me nu al voorstellen hoe dat straks ongeveer moet voelen. Ik hoop dat het idd een net te vroege echo was en dat het bloedinkje zichtbaar op de echo voor het bloed zorgt... probeer te vertrouwen dat het goed komt en dat je over een paar weken op de echo een heus kindje ziet met alles er op en er aan!

groetjes,
Marije

hoi, wat spannend. ik kan me helemaal voorstellen hoe je je nu voelt. probeer toch vertrouwen te hebben in wat de verloskundige heeft gezien, hoe moeilijk het ook is als je zelf steeds wat bloed tegenkomt. misschien kun je anders over 1,5 week weer teruggaan voor een echo? dan zou er volgens mij wel een kloppend hartje te zien moeten zijn en dan kun jij je zorgen proberen opzij te gaan zetten.
ik hoop voor je dat je wat rust kunt vinden, hoe spannend het ook allemaal is.
groetjes sab

Hoi Buzz

Als jij op 15 jan een pos ovutest had dan springt de eicel 16 of 17 januari. Uitgaande van 17 januari heb je 31 jan nod en ben je 11 feb 5 weken en 4 dagen en dat is nog te kort voor een hartje. Bij mij zagen ze dat met 6 weken en 3 dagen

Succes
Lies

hey Buzz,

Hoe gaat het nu met jou??? ben erg benieuwd zit nl. beetje met hetzelfde als wat jij omschrijft alleen ben ik nog niet voor echo geweest, vandaag naar huisarts, ook nov. mk en nu vanaf 9 01 laatste x ong. nu heb ik steeds bruine afscheiding vind ik ook doodeng dokter zei afwachten... als je nu al voor echo gaat zien we toch nog niks. nu pas met 10e wk echo duurt me lang genoeg...!!hee ik hoop dat het met jou nog goed gaat!!! en met ons allemaal natuurlijk zeer binnekort..

Hoi,

Nou het gaat eigenlijk nog steeds hetzelfde, bijna iedere dag heb ik wel een beetje licht bruine afscheiding en soms een streepje bloed bij mijn afscheiding.
Gistermiddag dacht ik dat het echt weer voorbij was want toen had ik ineens helder rood bloed. Dit stopte echter gelijk weer en toen werd het weer lichtbruin tot niets.

Vanmiddag heb ik de vk gebeld maar ze zei dat het geen kwaad kan omdat het bloed van die bloeduitstorting er toch uit moet en dat ik het van me af moet zetten en gewoon beter kan wachten tot 6 maart de volgende echo omdat ze het nu misschien nog net niet kunnen zien og het okee is en dat ik dan nog in de zenuwen zit.
Je kan volgens haar het beste zo lang mogelijk wachten zodat ze het dan beter kunnen beoordelen.

Terug
Bovenaan