weer zwanger na 2 eerdere miskramen, en een stilgeboren zoontje van 16 weken oud.

hoi allemaal, zoals je hierboven kunt lezen hebben we een heftige periode achter de rug.

op vaderdag van dit jaar had ik totaal onverwachts een positieve clearblue test waar op stond 1-2 weken zwanger, doodsbang maar dolblij dat we weer in verwachting mogen zijn van hopelijk een regenboogkindje.
Afgelopen donderdag hadden we dan de echo, toen zou ik ongeveer 5.4 weken zwanger zijn. echter zag de echoscopiste alleen een mooie ronde dooierzak met een vruchtring(zakje) erin, wat opgemeten werd en uitkwam wat paste bij een termijn van +/- 4 weken. ook was er wat bloed te zien bovenaan de baarmoeder. heb verder gelukkig geen bloedverlies tot nu toe.

we werden met geruststellende woorden, ze zag een mooie ronde dooierzak en een vruchtzakje wat al een klein teken van leven is. ook het beetje bloed wat ze zag zitten verontruste haar niet meteen, we moesten een weekje afwachten. aankomende woensdag hebben we weer een echo.

is er iemand met ongeveer dezelfde ervaring als die ik nu heb gehad? en hoe is het afgelopen?

liefs.
 
Hoi hoi

We hebben 2x een echo gehad nu met beide een hartslag en een goede ontwikkeling, ben nu 7 weken zwanger.

Alleen is vandaag gebleken dat het vruchtzakje klein is. Hartje klopt goed verder maar het zakje zit echt bijna strak om het kindje heen, misschien iemand die er ervaring mee heeft?
 
Hey hoe gaat het nu?
Ik ben zelf net zwanger na stilgeboorte met 16 wk. Vind het ook heel erg spannend..
 
Hoi allemaal, ik reageer nooit op forums maar dacht, ga dat nu wel eens doen. Ik ben nu zelf zwanger na in december mijn kindje met 20 weken verloren te hebben.
Echo vd week gehad, ik dacht zelf 7 weken te zijn, vruchtzak had grootte van 7 weken maar vruchtje zelf kwam op 5 weken. Wel was er een kloppend hartje. Het is me zwaar gevallen om nu in de onzekerheid te leven, over 2 weken pas weer echo. Sowieso merk ik dat het veel met me doet; zwanger zijn is gewoon echt niet meer hetzelfde als eerst. Het is minder onbezonnen, de ene dag heb ik hoop en de andere dag bereid ik me voor op het ergste.
Dus ik snap denk ik heel goed hoe jullie je voelen! Met een kleine vruchtzak heb ik geen ervaring overigens. Wat zegt de gynaecoloog daar over?
 
Terug
Bovenaan