weer zwanger na een keizersnede

Hallo Mensen,

Ik ben nu 31 weken in verwachting!
Ik heb twee jaar geleden een dochter gekregen dmv een keizersnede.
Nu ik weer zwanger ben kan ik heel erg bang voor de bevalling zijn.
Zijn er meer mensen die gewoon bevallen zijn na een keizersnee?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groetjes

Hoi,

Ik kan je een hand geven. Ben nu 23 weken en 3 dagen zwanger en mijn 1ste is ook na een niet zo leuke poging om gewoon te bevallen met een keizersnee geboren en dat was ook de rede dat het eigelijk heel lang duurde voordat ik weer  zwanger wilde worden.( Dylan is bijna 5)
Wat mij heel goed heeft geholpen tot dusver zijn de gesprekken met de gyneacoloog en de afspraken die we gemaakt hebben. Mijn controles loop ik nu bij de verloskundige omdat die beter bereikbaar zijn s'avonds en in het weekend mocht ik vragen hebben.
Met 36 weken ga ik terug naar de gyneacoloog en die gaat mijn bevalling begeleiden.We hebben afspraken gemaakt over eventuele pijnbestrijding bij een gewone bevalling en wanneer we samen besluiten dat het weer een keizersnee wordt. Dat geeft toch een rust en je weet het zelf ook,eruit komt het toch wel, dus beter goed voorbereid dan op het moment supreme met vragen komen.
Weet je ook de rede van de keizersnee? Te groot of lag de kleine in een stuit?
Aan de hand daarvan kun je afspraken maken met de verloskundige.
Het is wel belangrijk dat je eventuele zorgen uitspreekt en bespreekbaar maakt.

Nou veel succes
gr Evelien

beste Brigit

Wat evelien schrijft dat is een heel goed advies, praat er goed over met je gyn en je verloskundige maak afspraken.

Ik heb mijn zorgen meteen besproken met me gyn bij me na gesprek na een zware bevalling wat uiteindelijke een keizersnee werd. Ik heb nu al wat afspraken staan (op papier)   misschien wat snel maar was heel erg bang voor een eventuele tweede  zwangerschap en nu ben ik gerust gesteld en heb het er dan ook over om weer zwanger te worden met me partner.

meid het is jou bevalling, jij hebt de regie in handen. Bij een goede gyn dan mag je kiezen voor een keizersnee, zelf doen of als het niet gaat na .... uur dan een keizersnee.

veel sterkte
quinta

Terug
Bovenaan