weer zwanger na een keizersnee....

Hallo,
Wie is er "bezig" met een 2e en heeft bij de eerste een keizersnee gehad?
Hoe ervaar je dit? Wat voor advies had je gekregen hierover vanuit het ziekenhuis?
Groetjes
 
Hoi

Wij zijn bezig om zwanger te worden van een 2 de . Mijn gevoel wilde dit al een tijdje maar toen we samen besloten hadden om er voor te gaan ben ik wel een tijdje bang geweest omdat ik met de eerste bijna 5 weken in het ziekenhuis heb gelegen en hij uit eindelijk geboren is met een spoed keizersnee.We zijn in januari gestopt met de pil en tot op heden helaas nog niet zwanger nu ben ik er helemaal klaar voor ook mijn angst is zo goed als verdwenen. Vooral ook omdat de kans groot is dat ik bij de volgende gewoon op natuurlijke wijze kan bevallen en mocht het toch weer een keizersnee worden dan is het maar zo ik heb van de vorige ook weinig last gehad en de gyn.zei toen ik de laatste controle had suc6 en tot de volgende dus medisch gezien was er geen probleem.Sorry het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan heb
groetjes Jane28
 
hoi,

ik heb bij mijn eerste een spoedkeizersnee gehad, omdat ze in stuit lag, de bevalling niet wilde vlotten en omdat ze poepte tijdens het persen, ik ben nu ruim 29 weken zwanger van de 2e, als de kleine in stuit ligt kies ik voor een geplande keizersnee rond de 38 ste week, en als de kleine gewoon ligt moet ik het natuurlijk op de gewone manier proberen en kijken of dat lukt, ik moet wel in het ziekenhuis bevallen vanwege die eerste keizersnee, om eerlijk te zijn zie ik eerder op tegen een natuurlijke bevalling dan tegen een 2e keizersnee ;-)
groetjes sandra
 
Hai,

Ik heb bij mijn eerste ook een spoedkeizersnee.
Ik lag al in het ziekenhuis met een hoge bloeddruk en tijdens een ctg daalde het hartje van mijn dochter naar 45 toen is er besloten een keizersnee te doen.
Later bleek dat de placenta was afgestorven mijn dochter was 2170 gram en 43 cm.ik zie dus best wel op tegen een volgende bevalling maar we zijn toch bezig voor een tweede.Door het ziekenhuis is toen verteld dat het een tweede keer waarschijnlijk niet gebeurd om dat het 1 op de zoveel duizenden vrouwen is die dit overkomt.Ik ben nu eigenlijk een maand echt bezig en heb aanstaande maandag mijn NOD.

Groetjes Ellen
 
Hoi,ik heb bij de geboorte van mijn eerste ook een keizersnede gehad. Ook een spoed,want helaas kwam zij veel te vroeg. Dat vind ik echter een grotere angst,voor deze hopelijk snel tweede ronde,dan de keizersnede op zich. dat is mij eigenlijk best mee gevallen.
Ik heb een collega en die heeft er zelfs drie gehad. Ook al wordt dat echter wel afgeraden. XXX
 
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog niet zo heel lang moeder, maar vroeg het me af. Jullie reacties heeft me al wel aan het denken gezet. Wil graag wel een 2e. Bedankt en wie weet tot gauw tot ziens op het zwanger forum.
Groetjes
 
ik heb 2 keer een keizersnede gehad.
1 keer vanwege volkomen stuit (voetjes beneden) gepland en de 2de keer ongepland, was 2 weken over tijd en ging voor de natuurlijke weg. De kleine daalde echter niet in en had na later bleek de navelstreng 2 keer om de nek. Ik was al 13 uur bezig en de dokter gaf me gelukkig de keus. Ingrijpen dus, en gelukkig gheb ik naar mijn gevoel geluisterd, anders had het wel eens heel anders kunnen lopen.
in principe zeggen ze bij de 2de keer zowiezo keizersnede, dus dat weet ik alvast, en daarna liever geen kids meer, want dat is een groter risico, alhoewel ik iemand ken die 5 keer keizersnede heeft gehad. Bij de 5de keer echter moest ze vanaf week 20 plat, net of je daar op zit te wachten met 4 kids. Anyway, succes met alles
 
Terug
Bovenaan