Weer zwanger na miskraam en erg onzeker

<p>Hoi allemaal, Ik ben na 36 maanden eindelijk zwanger van ons 2e kindje. We hebben vorig jaar januari een miskraam gehad met 7 weken en zijn er woensdag achter gekomen dat we opnieuw zwanger zijn (doormiddel van IUI). Natuurlijk zijn we dolblij en ik voelde mij ook echt zwanger. Ik was af en toe misselijk en had last van mijn borsten. Maar dit is nu allemaal weer weg. Nu is de zwangerschap nog best pril maar ik ben zo bang dat het weer mis gaat vooral nu de symptomen weer weg zijn. Iemand een advies </p>

He hoi,
Ik weet niet of ik echt een advies heb. Maar ik herken het wel. Ik heb zelf ook een miskraam gehad en was daarna enorm onzeker. Nu kan ik wel zeggen dat ik mij die zwangerschap ook niet goed en blij voelde. Beetje zweverig miss maar na mijn zwangerschap na de miskraam voelde ik ergens door mijn onzekerheid heen dat ik hartstikke zwanger was... de kwaaltjes voelden gewoon anders en mijn onzekerheid ebde gewoon weg. 
Je weet niet hoe het zal lopen maar geen bloed geefr moed was mijn credo

Ik herken de onzekerheid, maar kwalen zeggen echt niks en als je geen bloedverlies hebt wijst niks op slecht nieuws toch? De kansen dat t goed gaat, zijn bovendien best groot en stressen gaat toch niet helpen, dus probeer van t beste uit te gaan.

Ik snap je helemaal! Vorig jaar heb ik 3 miskramen gehad, we hebben vanmiddag weer een positieve test in handen gehad. Heel blij, natuurlijk, maar toch kon ik alleen huilen uit angst om alles weer te moeten doorstaan.
Houd hoop! En bij twijfel, gewoon je gynaecoloog of verloskundige bellen en vragen om een extra echo. Dat heb ik afgelopen jaar echt geleerd.

Ik heb 4 miskramen gehad en bij alle 4 had ik nauwelijks symptomen. Tijdens die zwangerschappen heb ik ook veel zwangerschapstesten gedaan, alsof ik eigenlijk al wist dat het fout zou gaan. 
Bij mijn laatste zwangerschap had ik heel duidelijke symptomen die soms een paar dagen veel minder waren, om vervolgens weer heel hevig terug te komen. Dat je symptomen nu weg zijn hoeft dus niets te betekenen. Tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik ook maar 1 test gedaan alsof ik wist dat het deze keer wel goed zou gaan. Het resultaat daarvan ligt nu te slapen in onze slaapkamer. 
Veel succes! 

Terug
Bovenaan