weer zwanger na miskraam

Hoi,

Ben nieuw op dit forum en moet daarom even mijn verhaal kwijt.
In januari van dit jaar een mk gehad (1e zwangerschap). Ben nu bijna
7 weken zwanger. Heel spannend. Voel me momenteel een emotioneel wrak.
Heeft iemand daar ook ervaring mee? Het lijkt wel of ik allemaal flashbacks krijg
van hoe het de vorige keer allemaal fout is gegaan......
Ik kan en durf er eigenlijk niet meer positief aan te denken dat het deze keer
wel goed zou kunnen gaan. Ben verschrikkelijk bang.
Elke keer als ik naar de wc moet slaat de schrik me al om het hart....
Wie kan mij oppeppen? Heb het zo nodig meiden!

Liefs Marleen

Hoi hoi,
Herkenbaar wat je schrijft en ook heel logisch. Zelf ging mijn 1e zwangerschap nog vrij laat mis. Dus toen ik voor de 2e keer zwanger was ik best heel bang en afwachtend. Alles kwam weer terug en ik droomde steeds maar dat ik een miskraam had of dat ik een dood kindje in mijn buik had. Maar toen ik eenmaal de 1e echo had gehad, voelde het goed en had ik er vertrouwen in. Maar die dromen bleven nog wel totdat  ik een week of 20 zwanger was.  Misschien toch nog een stukje verwerking. Nu ben ik weer zwanger en heb ik het nog maar 1x gedroomd. En ook al is de  laatste zwangerschap  wel goed   gegaan, toch is het nu weer spannend en komt de 1e zwangerschap weer helemaal naar boven!!
Krijg je binnenkort een echo of moet je nog even geduld hebben?
Groetjes Tara

Hoi Hoi.

Spannend voor je, voor jullie!!
Wel fijn dat je weer zwanger bent!!
Ik heb zelf helaas ook 2 keer een miskraam gehad, en nee dat maakt het er niet makelijker op.
Je bent niet zorgelooos zwanger.
Hoop voor je dat je naast  alle spanning en herinnering aan je miskraam,  ook af en toe kunt zeggen wat fijn ik ben weer zwanger!!

Gr. Ccor.

Hoi Tara en Ccor,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik weet nu in ieder geval dat het niet ongewoon is om er nu steeds aan terug te denken. Toch blijft het moeilijk om nu wel positief te blijven.
Op 3 augustus krijg ik de eerste echo (vervroegd), omdat ik er nogal onzeker over ben. Dus dat is wel heel fijn. En dan 17 augustus weer een.
Ik ben zo benieuwd! En hoop inderdaad dat ik er dan wel van kan gaan genieten!

Marleen

Hoi Marleen,

Je zorgen zijn heel normaal hoor. Ik kan er ook over meepraten.
Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Na de curretage ben ik meteen weer zwanger geworden. Natuurlijk waren we ontzettend blij maar oh oh wat heb ik me druk lopen maken. Zeker omdat ik in het begin last had van heel veel bloedingen. We werden heen en weer geslingerd tussen blijdschap en verdriet.
Ik kon er ook echt niet van genieten want voor mij was het nooit goed. Had ik buikkrampen dan ging het vast mis, voelde ik niets dan was het vast ook niet normaal. Toen maakte ik me druk omdat mijn buik maar niet wilde groeien en daarna was ik bezorgd omdat ik het kindje maar niet voelde (heb een voorliggende placenta dus dan duurt dat vaak ook wat langer).
Na de 20 weken echo kreeg ik wat meer rust omdat ik zag dat ons knulletje het prima deed. Maar ook nu nog, bij bijna 39 weken, maak ik me soms ongerust. Ik denk dat ik pas echt alles los kan laten als ik ons mannetje gezond en wel in mijn armen heb.

De zorgen blijven dus wel. Probeer naast die zorgen gewoon momenten in te bouwen om te genieten en stil te staan bij je zwangerschap. Dan wordt het toch een bijzondere tijd en kun je er achteraf ook met warme gevoelens op terugkijken.

Succes met je echo's en laat je weten hoe het is geweest?

Groetjes,
Maike

hi,
ik zelf heb nu niet de ervaring om weer zwanger te zijn na een miskraam maar ik kan me je zorgen wel heel goed voorstellen.
misschien dat je je zo na dat je een echo hebt gehad waarop je het hartje hebt gehoord een stuk beter met je gaat, dan kan je elke keer wanneer je het moeilijk hebt luisteren of het hartje klopt om je zelf gerust te stellen.
ik hoop voor je dat het goed blijft gaan deze keer en dat je er over een tijdje toch van kan gaan genieten.
liefs nimfje

hey meid,
Ik snap heel goed wat je bedoelt.. ook ik denk dat een volgende zwangerschap niet meer onbezorgd zal zijn. Ikzelf heb vorige week te horen gekregen dat mijn zwangerschap is geeindigd in een miskraam!
Moet nu heel  het curretage-circus door.. en dan maar hopen dat we snel weer zwanger zijn! We zullen zien..
Hopelijk kun jij snel gaan genieten van je zwangerschap.. t duurt nog eventjes voor je wat gaat zien, maar hou je taai en probeer je rustig te houden!
Veel sterkte en succes!

liefs Debby

Fijn dat je zo snel al een echo krijgt. Ik kreeg ook al eerder een echo en ik vond dat toen erg prettig en was best opgelucht. Vanaf dat moment kon ik even wat meer genieten. Succes 3 augustus!
Groetjes Tara

Terug
Bovenaan