(weer) zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

De titel van mijn bericht doet misschien vermoeden dat ik op dit forum niks te zoeken heb, maar niks is minder waar. Ik kan denk ik met recht zeggen dat ik weet wat jullie meemaken. Ongeveer  3 jaar geleden kwam ik op dit forum terecht, omdat ik na een jaar nog niet zwanger mocht zijn, ongeveer een klein jaar heb ik op dit forum meegepraat en ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik het idee had dat het uiteindelijk alleen maar een negatief effect had ivm extra stress ed.
Vervolgens ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen, heb de hele medische molen doorlopen en dat is echt geen pretje. Ook hebben we nog een miskraam te verwerken gehad en hadden we de moed eigenlijk al verloren.
Totdat ik wonder boven wonder al van de eerste IUI behandeling zwanger raakte, na 3 jaar proberen, stress, verplichte seks, allerlei vervelende en pijnlijke onderzoeken en nog veel meer ellende. Er brak een heel spannende tijd aan, maar alles ging ontzettend goed en ik ben nu alweer een half jaar moeder van een geweldige mooie lieve dochter. Zo moeilijk als het zwanger worden ging, zo vanzelf gaat alles nu.

Nogmaals, wat doe ik nu op dit forum? Allereerst wil ik jullie een hart onder de riem steken, de hoop is niet snel verloren, maar vooral, als je twijfeld, het is het allemaal driedubbel en dwars waard geweest en natuurlijk hoop ik voor jullie allemaal dat jullie ooit je eigen kindje mogen vasthouden, iets mooiers bestaat er niet.

Nu, na 6 maanden begint het enorm te kriebelen, we zouden zo graag nog een keer zwanger willen worden, maar alle vragen komen tegelijk, word het weer zo'n lijdensweg of zou het nu 1-2-3 gaan, waar beginnen we aan, moeten we nog een poosje wachten of niet, als het niet lukt, hoe ver gaan we deze keer enz enz?

Ik hoop toch via dit forum mensen te vinden die hetzelfde mee hebben gemaakt, of meemaken, of mensen die míj een hart onder de riem willen steken.
Kortom wie wil er na zo'n ervaring ook graag een tweede kindje en kampt met dezelfde vragen of wie heeft er al ervaringen met een tweede na eenzelfde verhaal?

Allemaal  heel veel succes gewenst, het is jullie gegund en nogmaals hou vol het is het waard!!

Liefs
Linda

hoi linda

helaas ken ik je gevoel.
ook wij zijn bezig met weer zwanger te worden.
na 4,5 jaar waar van 12 keer kid en 1 keer ivf hebben wij een pracht van een zoon gekregen.
na 6 maand    begon het weer te kribelen
weer na het ziekenhuis voor ivf .
de eerste poging is mislukt
nu is mijn zoontje 11 maand en zijn we bezig met een cryobehandeling.
wij hopen dan ook aan het eind van deze maand zwanger te zijn.
maar het verdriet, hoop en pijn zijn weer net zo erg als toen.
ik hoop dat ook jij met een beetje hulp snel zwanger zal zijn.

Hoi Linda,

Ook hier een mama met het zelfde. Na 2,5 jaar bleek dat bij ons een kindje alleen via ICSI kon komen. We hebben dus bijna de hele molen over moeten slaan ( je hebt na de ICSI niets meer). Wonder boven wonder was de eerst poging ( na 10 dagen langer spuiten en meer hormonen) gelukt en onze oudste is nu 3 jaar. Na een klein jaar gingen we weer de molen in omdat spontaan zwanger worden Nihil zou zijn ( was tegen ons gezegt) Ik had alle medicijnen weer in huis en zou met de maximale hoeveelheid hormonen moeten gaan spuiten. Nu bleek ik wonder boven wonder Spontaan zwanger te zijn van onze 2e. ( nu 1,5) Ondertussen zijn we al weer een maand of 9 bezig met klussen voor een 3e ( deze wens is net zo groot als bij de 1e en 2e) We hebben toch maar een afspraak gemaakt in het ZH omdat we weten dat de kans zo klein is dat het spontaan gaat lukken en ik merk dat ik elke maand minder hoop ga krijgen.

Ik kan alleen zeggen ga je gevoel achterna en denk er heel goed over wat je wel en niet wil.

Mama van 2 wondertjes bezig voor 3e wondertje

hoi Linda,

hier ook iemand die de malle molen inmiddels wel kent.
we zijn 3 jaar bezig geweest waaronder een mislukte icsi in 2002 en we stonden op de lijst voor een 2e poging maar tot onze verbazing was ik ineens na 3 jaar spontaan zwanger. Ons ventje is inmiddels 3 jaar en we zijn nu alweer 2 1/2 jaar bezig voor een 2e maar helaas tot nu toe nog niets. We hebben inmiddels alweer een icsi poging gehad (mislukt) en daarna nog een cryo tp maar ook helaas mislukt en nu gaan we deze maand weer beginnen met de volgende icsi-poging. Hoop dat ik eind aug de punctie weer heb en dat ons geduld beloond gaat worden.

groetjes,

nikita

hoi linda,

jullie verhaal is inderdaad bijna een kopie van mijn succes verhaal. Ik hoop dat het ons nu ook een keer voor de wind gaat. Ik voel me in ieder geval prima. Ondanks dat wij nu pas net zwanger zijn van onze eerste ken ik je gevoel wel een beetje. Wij willen ook graag meer kinderen en hadden het er tijdens onze lijdens weg al wel eens over hoe wij ooit een tweede moeten krijgen, snel weer beginnen of alles op zijn beloop laten met het risico dat er straks een heel groot leeftijds verschil tussen zit.

Ik wens je veel sterkte, ik ga nu eerst genieten van mijn eerste zwangerschap.

groetjes natasjha

Terug
Bovenaan