Weer zwanger worden.

Hoi allemaal,

Vorige week vrijdag gingen we vol verwachting naar de verloskundige. Ik was op dat moment 12 weken zwanger, maar tot onze grote schrik zat er een leeg vruchtwaterzak en geen kindje. De verloskundige heeft toen gelijk voor mij een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog en daar ben ik afgelopen maandag gecuriteerd.

Naast het verdriet die ik nu heb  is mijn wens nog steeds heel groot. Maar nu komt gelijk mijn vraag.
De verloskundige zei tegen ons dat het niet uitmaakt wanneer je weer zwanger wordt omdat met de technologie van tegenwoordig je goed kan zien hoelang je zwanger bent. Maar de gynaecoloog zei tegen mij dat ik zeker 2 tot 3 maanden moet wachten.

Nu is mijn vraag hoe zijn jullie hier mee omgegaan.

Groetjes ida.

Hoi,

Meid, wat naar dat jullie een mk gehad hebben. Zeker als je het met 12 weken pas ontdekt hebt. Al die tijd heb je je toch verheugd op een kindje. Uit ervaring weet ik dat je gewoon gelijk verder wilt met proberen om een kindje te krijgen. (heb 2mk-en gehad) Het advies van mijn gyn: gewoon doen als jij je daar goed genoeg voor voelt. Mocht je gelijk weer zwanger zijn, dan mag je een vroege echo laten maken. (gezien de mk) En om de termijn te bepalen.

Na mijn eerste mk heeft het 4 maanden geduurd voor ik weer zwanger was, en na mijn tweede mk 6 maanden. En die zwangerschappen zij allebei goed gegaan. Dus als jij je voldoende hersteld voelt zou ik er gewoon voor gaan.

Heel veel sterkte met de verwerking, en veel succes met weer zwanger raken.
Groetjes, Cathy
(mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoi Ida,
ik was ook van het augustusforum en heb 1 1/2 week geleden een curettage gekregen. ( helaas voor de derde maal, na de tweede MK gelukkig wel een heerlijk onbezorgde zwangerschap ). Ik ga er meteen weer voor, als je je goed voelt is er geen bezwaar, alleen is het vaak onduidelijk wanneer je eisprong zal zijn na een MK waardoor de termijn moeilijk te bepalen is ( als je  direct weer zwanger wordt)  en je soms in de stress kan zitten als er een echo gemaakt wordt en er is nog niet veel te zien.
Veel sterkte met alles en hopelijk worden we binnenkort weer lekker zwanger,

liefs Roos

Hallo

Helaas ken ik je verhaal, ik bleek namelijk ook een "leeg" vrucktzakje te hebben.
Ik was 9 weken zwanger toen ik erachter kwam (via een echo) Daarna heb ik nog 2 weken moeten wachten omdat ik misschien minder ver was dan ik dacht.

Helaas bleek het inderdaad mis te zijn, eerst heb ik geprobeert om via vaginale tabletten de miskraam op te wekken. Helaas is dit niet gelukt en moest ik een week later toch nog een curretage.

Inmiddels is alles rustig en heb ik alweer mijn 1e menstruatie gehad,

wat mij verteld is dat je inderdaad meteen weer zwanger mag worden maar dat het voor jezelf misschien beter is om 1 menstruatie af te wachten. inderdaad voor het geval uit een echo blijkt dat je misschien minder ver bent dan je verwacht had. Dan zit je nog een paar weekjes in spanning.

Groetjes

Hoi,
Ook ik heb 28-08 vorig jaar een miskraam gehad.
Alles wel natuurlijk verlopen, zonder curretage..
Werd toen op 4-10 weer ongesteld de eerste keer erna, en had op 30-10 weer een positieve test!!
Ben nu weer ruim 16 weken..spannend blijft het.
Wij hebben toen een menstruatie afgewacht, en zijn er weer voor gegaan!
We zijn heel blij dat we weer zo snel het geluk hadden, en vonden het wat ons betreft onnatuurlijk om te wachten. Tenslotte wil je het gewoon nog zo graag. Besef wel dat dit voor iedereen anders is, en je af moet gaan op je eigen gevoel.
Een curretage is ook heftiger denk ik, dus vlak dat niet uit.
Wij genieten elke dag, en hoop voor iedereen die een mk meemaakt dat het geluk snel weer voor jullie is weggelegd!
Groet R

Hoi Ida,

fijn dat het zo goed met je gaat.

Ik ben afgelopen week voor controle geweest bij de Gyn en die gaf aan dat je er weer gelijk voor mocht gaan! Dus bloeding van de curretage is de 1e dag van de menstuatie.

Wij zijn dus nu ook al weer volop bezig!Wellicht ook omdat ik me zo goed voel.

Veel suc6 en we houden elkaar op de hoogte.

xx

Hoi moedervanXander...

Wat rot dat het mis is gegaan met de zwangerschap! Ik had hetzelfde.. ook een leeg vruchtzakje, afgelopen maandag geconstateerd. Bij mij is het natuurlijke proces op gang gekomen, dus (nog) geen curettage. Ik zit met dezelfde vraag als jij. Maar als ik het allemaal zo lees, kun je, als je je goed voelt, meteen weer door met oefenen. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel 'raak' mag zijn!

Hoe voel je je? Hoop dat je het een plaatsje kunt geven en dat je je lichamelijk ok voelt.

Groetjes,
Annemarie

Hoi,

Balen dat het bij jou ook mis is gegaan. Ik was ook van het augustusforum en kwam er bij de echo (ong. 9 weken) achter dat er wel een vruchtje zat, maar dat was al 1 of 2 weken daarvoor gestopt met groeien. Zes dagen later een curettage gehad, want er was nog geen enkel teken dat het vanzelf zou gebeuren. Gewoon alle verschijnselen, misselijk en moe, en dat vond ik zo tegenstrijdig!
Heel verdrietig, je weet dat het kan gebeuren maar het is toch een schok als het je daadwerkelijk overkomt. Ik was en ben er heel verdrietig van. Ik heb mijn leventje grotendeels wel weer opgepakt maar met vlagen ben ik er ineens weer heel verdrietig over.
Jij hebt ook al een zoontje he? (logisch, mama van Xander...!) Ik heb zelf ook een zoontje, hij is nu bijna 15 maanden. Gelukkig weten we dus dat het wel mogelijk is!
Ik weet zelf niet hoe snel ik er weer voor zou willen gaan. Nu direct al lijkt me wel erg snel persoonlijk, maar ja als je je daar het beste bij voelt moet je dat toch gewoon proberen?
Sterkte in ieder geval!

Terug
Bovenaan