Weer zwanger

Hallo, ik ben bekend hier op het forum en heb al vaker reacties geplaatst mede op het zwanger forum van de april 2009 moeders.

Ik ben Ilona 28 jaar en heb een geweldige zoon van 2    (13 mrt 07)

Toen ik op mijn 23ste gestopt ben met de pil dachten we net zoals de meeste jonge stellen dat het een appeltje, eitje zou wezen wat een zwangerschap betreft. Toen ik na 1 jaar eindelijk zwanger was volgende al heel erg snel een miskraam +- 6 weken. Na vele onderzoeken bleek dat mijn rechtereileider dicht zit.
1,5 jaar later was ik weer zwanger en ben dus in maart 2007 bevallen van een gezond knulletje.
Omdat mijn vorige zwangerschappen pas na een jaar een feit waren besloten we waneer Jarno een jaar was, het weer te gaan proberen. Niet omdat ik eraan toe was om al aan een 2e te beginnen, maar ervan uit gaande dat het wel weer lang zou kunnen duren.
Augustus 2008 was ik zwanger, voor ons onverwachts en een beetje overdonderd en toch super trots en blij. Eind oktober blijkt bij de 1ste echo dat ons kindje met 8 weken de moed had opgegeven en gingen we met pijn in ons hart naar huis. WAT ONEERLIJK, met 10 weken volgende een vrij heftige miskraam.
Nu ben ik weer zwanger a.s. vrijdag 6 weken. K zie behoorlijk tegen de echo op, donderdag moet ik naar de huisarts voor een gesprek en wil eigenlijk een vervroegde echo om mezelf te overtuigen dat het goed is. Aan de andere kant weet ik ook dat ik toch alleen maar wachten kan totdat deze 3 maanden voorbij zijn.
Wat zouden jullie doen. K ben best wel bang voor wat er komen kan, weer geen levenstekenen, weer geen kindje, weer zoveel verdriet, weer een zware periode.

ilona, meid wat een verhaal!
Toch ga ik je feliciteren met je zwangerschap hoor!
Ik heb op 3 maart een mk gehad van mijn derde. Heb gelukkig 2 gezonde meiden.

Bij een volgende zw schap mag ik een vroege echo bij 6 wkn. Rond die tijd kun je het hartje zien kloppen.
Maar ik weet niet of jou dat voldoende geruststeld?
Moeilijk he? Zeker als het twee keer mis is gegaan en de laatste keer bij 10 wkn.

Zekerheid heb je nooit. Ik vond de grens van 26 wkn ook altijd belangrijk. Dan zou mijn kindje misschien kunnen overleven als ik ging bevallen. Maar ja, zo kun je die grens elke keer weer opschuiven.
Ik weet wel, dat als je een kloppend hartje ziet, de kans 97% is dat je straks een lieve baby in je armen mag houden.

Heel veel succes met je beslissing!!!
Enne....toch ook een beetje genieten hoor!

Edith

Hoi ilona

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb toevallig ook een zoontje Jarno van 2 1/2 jaar.
Heb daarna 2x een miskraam gehad.
Ben nu 7,5 week zwanger.
Heb vorige week met 6,5 week een echo gehad die er goed uitzag.
Het is gewoon erg spannend allemaal.
Op die echo kan je zien of het op de goede plaats zit( dus geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap), de groei en het hartje.
Als dit allemaal goed is stelt je dat gerust, maar mijn gynaecoloog wil pas weer met 11,5 week een tweede echo doen omdat zoals hij zegt het ieder moment alsnog fout kan gaan.Dit klinkt natuurlijk niet leuk maar is wel zo. Hij zegt vandaag maak je een echo en morgen kan het mis gaan, De kans op een miskraam was bij mij ong 20% en ik vroeg na afloop nog hoegroot nu die kans was maar dat bleef toch nog 15 % omdat je gewoon nog erg vroeg in de zwangerschap zit.
Maar als ik naar mezelf kijk ik zag erg tegen die echo op, toen alles goed bleek te zijn ben je gerust gesteld, maar al gauw komt toch die onzekerheid weer terug.
Meid heel veel succes!

Ik ben dus inderdaad vanmorgen bij de huisarts geweest en werd doorverwezen naar de verloskundige omdat de huisartsen bij ons geen zwangerschapscontroles en bevallingen doen sinds november 2008.

Krijg 27 april een gesprekje en dan 7 mei een echo. Ik heb hiervoor zelf gekozen en zij zei ook dat inderdaad bij 8 weken of eerder alles goed kan wezen en dan 3 dagen later het alsnog verkeerd kan gaan. Vanaf 9 weken adviseerde zij mij een echo te laten doen.
7 mei ben ik op 1 dag na 9 weken.

We zullen zien. Wachten duurt erg lang.......bedankt voor jullie lieve  reactie.

Ilona

Terug
Bovenaan