Weet even niet wat ik moet doen?!

A

Anoniem

Guest
Misschien dat jullie wat tips kunnen geven
Gisterochtend heb ik de kleine voor het laatst eigenlijk goed gevoeld.
Daarna is het super rustig in mijn buik.
Ik heb zo'n apparaatje toen gekocht waarmee ik zelf thuis naar het hartje kan luisteren.
Dus dat heb ik net ook gedaan.
En gelukkig het hartje hoorde ik kloppen.
Alleen zat er af een toe en versnelling en vertraging in het kloppen
Weet even niet hoe is het verders moet uitleggen.
Nu zegt mijn vriend( bijna man aanstaande woensdag) dat ik anders gewoon de VK moet bellen.
Maar dat vind ik een beetje raar
Ik bedoel ik hoor een hartje alleen voel ik hem niet bewegen!!

Please hebben jullie wat tips?
En misschien komt het wel door de spanning omdat we woensdag gaan trouwen.

Groetjes Jolanda
26 weken en 3 dagen

Hallo,

Als ik jou was zou ik toch de vk bellen, lijkt me niet goed dat het hartje dan snel en dan langzaam klopt.

Succes.

en een leuke trouwdag woensdag.

groetjes jmak

Hi,

Ik ben inmiddels moeder van een zoontje van (bijna) 8 maanden, maar wilde toch even reageren:

Vorig jaar heb ik hetzelfde gehad. Ik voelde ook een hele tijd niets meer. Ik heb de VK gebeld en ik kon gelijk langskomen. Er was niets aan de hand, maar ik moest zeker de volgende keer weer bellen als ik me ongerust zou maken, want ze zei tegen mij:"stel dat je denkt: het zal wel niets zijn en later blijkt er wel wat te zijn geweest, dan vergeef je het jezelf nooit".

Er zal echt niets zijn, want je hebt het hartje zelf al gehoord, maar bel voor de zekerheid toch met de VK en deel je twijfel. Zij kan altijd beslissen om het aan te kijken of om je even te laten komen. En vergeet niet: ze krijgt ervoor betaald hoor, daar is ze voor en als je het moeilijk vindt om haar "lastig te vallen" vertel dit dan als je haar belt.

Succes en  sterkte Charlotte

Hoi Jolanda,
Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en heb ook meerdere keren gehad dat ik best wel paniekerig was omdat ik minder leven voelde. Maar als je 26 weken bent dan heeft je kindje nog zoveel ruimte om lekker te zwemmen. Kan ook heel goed dat ze in een stuit liggen of met hun ruggetje naar je toe en dan voel je niet zoveel. Als ze lekker in de weer zijn dan is hun hartslag hoger dan wanneer ze lekker een tukkie doen. Je moet wel een paar keer per dag je baby voelen. En als je het echt niet vertrouwd bel dan inderdaad je verloskundige daar zijn ze voor! Zal ze echt  niet raar vinden.
Veel succes met je verdere zwangerschap.

Groetjes Miranda

bedankt voor jullie reacties.
Alleen ben ik gewoon een mega muts!!
Ik vind mezelf dan geen spoed geval dus vind ik het raar om de VK daar voor te bellen.
Ik weet het, het slaat echt nergens op.
Ik ga straks weer even ontspannen op de bank liggen en misschien dat de kleine dan weer gaat bewegen.
Mocht ik vanavond echt nog niets gevoeld hebben dan zal ik zeker de VK bellen

Sorry voor mijn lastigheid

groetjes
Jolanda

Ik zou gewoon bellen. Als je wacht tot vanavond zit de verloskundige ook net onderuit gezakt. Als je het vervelend vindt te bellen dan beter overdag dan s avonds...
Ze zeggen altijd dat je meteen moet bellen als je denkt dat je je kindje langere tijd niet hebt gevoeld. Juist als je het hartje hoort. Want even heel cru gezegd als je het niet meer hoort hoef je ook niet meer te bellen..
(sorry das wel heel lomp gezegd)
groeten Elke

Hoi,

Bij ongerustheid direct bellen hoor! Even over die onregelmatige hartslag. Vorige week was ik bij de VK en die zei, ah een mooie onregelmatige hartslag... Dus ik, huh? Maar ze gaf aan dat het juist heel natuurlijk is als de hartslag niet constant is, omdat die dat bij ons ook niet is. Dus inderdaad, als de baby slaapt of weer even gaat bewegen is het normaal dat de hartslag niet hetzelfde is.

Maar over dat niet voelen zou ik toch even contact opnemen, vooral nu het al even duurt...

Ik heb zelf wel eens dat ik een paar uur niets voel en dan soms heel licht wat.. en dan de volgende dag is ze er ineens weer heel actief, maar een paar dagen, nee...
 Dus bel even!

Groeten,

Anna V.

Hallo,
Ik sta onder controle bij een gyneacoloog. Ik heb regelmatig een ctg en ze zijn blij met een onregelmatige hartslag. Want dat betekent dat het kindje beweegt. De hartslag van de baby gaat omhoog zodra de baby beweegt en weer omlaag zodra hij stil ligt of gaat slapen.

Groetjes van Knof

Terug
Bovenaan