Weet het echt effe niet meer

Hee meiden,

Ik moet even me hart luchten..
Ik weet het effe echt niet meer, ben bijna 21 jaar en 28 weken.
Gister kreeg ik te horen gekregen van de voogd van me zusje dat ik verplicht ben om naar een tienermoederhuis tegaan en zo snel mogelijk uit huis te gaan, anders me zusje uit huis word geplaatst.
Met andere woorden pak je spullen maar je in en zoek het maar uit.
Op dit moment weet ik niet hoe nu verder, alles staat hier in me kamer al op, en de kans dat ik de vader van het kindje niet vaak meer kan zien is groot, hij is namelijk Bulgaarse en heeft nog geen verblijfsdocument. Dus dat zou betekenen dat ie terug moet naar Bulgarije. En dan breekt me hart echt als dat zou moeten, want hij is zo belangrijk voor me, door alle steun, en liefde die hij me geeft.
Enige wat ik nu zo graag zou willen is een gezinnetje en huisje.
En dat Tienermoederhuis zou me op weg kunnen helpen hiermee, maar op dit moment zie ik alles negatief er van in.
Heb de hele nacht niet kunnen slapen, en weet echt niet wat ik moet doen..
Dankje dat ik me hart kon luchten

Meisje1990
 
Hallo meisje1990,

Wat een nare situatie! Ik snap dat je daar wakker van ligt! Ik begrijp dat je inwoont bij de voogd van je zusje? Weet je ook waarom hij/zij wil dat jij het huis verlaat? Misschien dat je er samen over kunt praten? Of heb je een andere optie waar je terecht kunt behalve het tienermoederhuis?

Tja en wat je vriend betreft - dit is natuurlijk een lastige situatie. Bekijk samen wat je kunt doen om een verblijfsdocument voor hem te regelen.

Zou willen dat ik iets voor je kon betekenen.... Je kunt in ieder geval altijd je hart hier luchten, want er zijn heel erg veel luisterende oren die je een hart onder de riem willen steken.

Veel liefs en succes met het vinden van een goede oplossing voor jou en je kindje!

 
Aah meisje dat is zeker slecht nieuws, kan je niet proberen te praten met de voogd is toch absurd dat je dan uit huis zou moeten. en wat zeggen je ouders dan?

heel veel succes en sterkte.
Liefs
 
Ik vind het heel erg voor je, en ook best wel knap, dat je ziet dat dat tienermoederhuis misschien ook wel weer kansen biedt. Maar daar heb je nu inderdaad niks aan. Heel veel sterkte en weet dat je hier terecht kan. Maria.
 
Wat een vervelende situatie. Is het eventueel mogelijk om zelf een huurhuisje te krijgen via de gemeente? Bij mij in de gemeente kun je ook een soort spoed kaart krijgen dat is een groene kaart bij ons en dat betekent dan dat je direct een huisje nodig hebt omdat je anders op straat staat met kind en dat mag niet. Zoek dat eens uit en misschien kan je vriend dan bij je komen wonen. Verder wat verblijfsvergunning betreft: het makkelijkste en snelste is om te trouwen dan mag hij blijven toch? Hoop voor je dat alles goed komt.

Liefs en heel veel sterkte ermee
XXX
 
Jemig wat een nare situatie zeg :-(

Tienermoederhuis heeft zo te zien zijn voor en nadelen, maar mijn eerste gedachte was of je daar niet te oud voor bent?
Ik begrijp dat je natuurlijk liever op jezelf woont met je vriend, al is dat dan ook weer een onzekere situatie m.b.t. dat hij geen verblijfsdocument heeft e.d.
Ik begrijp niet goed dat je voor de 'keuze' wordt gesteld of jij het huis uit of je zusje, jullie verdienen toch beiden een onderdak en plek? Zonder dat er iemand weg moet?
Ik zou inderdaad even bij de gemeente gaan informeren en misschien met een maatschappelijk werk(st)er gaan praten, die weten vaak ook nog wel het een en ander.

Heel veel succes meid!
Liefs
 
@jootje30 Bij onze gemeente lukt dat niet zo gauw, heb het al meerdere malen geprobeerd, maar als je kans er op wil maken moet je in een veel slechtere situatie zitten, trouwen is op dit moment ook geen optie we hebben papieren van hem nodig uit Bulgarije :(

@ Mriek85
Bij ons zit je in een tienerproctecol tot je 24e jaar,
en als ik naar het tienermoerderhuis zal gaan, zit ik waarschijnlijk wel met meisje van 16/17 jaar.
Dus had zoiets van vind me zelf ook te oud voor.
Ik kan er heen want heb een indicatie er voor gekregen.
Ik vind zelf ook dat me zusje en ik samen onderdak verdienen want gister was het zij eruit en of jij er nu per direct uit. Ongelofelijk dat zo Jeugdzorg dat kan zeggen, snap nu ook waarom ze zo slechte naam hebben.
 
Terug
Bovenaan