weet het echt niet meer!!

Hallo allemaal,

Ik moet ff mijn verhaal kwijt hoor want ik weet het niet meer. Mijn man en ik zijn al ruim 4 jaar bezig met zwanger worden. Het laatste jaar flink in de MM zeg maar. Afgelopen september heb ik een hormonen kuur gekregen en ben daar zo vreselijk ziek van geweest dat ik met spoed ben opgenomen. Continue bloedingen enz. Nu moet ik zeggen dat ik ook nog eens geen goeie eisprong heb en een linker eileider mist. (ja meer niet hoor pff). Na die behandelingen en veel ziekenhuisopnames omdat ik zoveel bloed telkens uit het niets ging verliezen, was af en toe in de maand drie keer ongesteld ofzo, heb ik een goed gesprek met de gyn gehad. die zei dat IVF de enige optie zou worden maar aangezien ik dus niet tegen hormonen kan wordt het dan zeker bijna onmogelijk zeg maar. Hij kan ook geen garantie geven hoe mijn lichaam daarop gaat reageren zeg maar.
De enige optie voor ons (en de veiligste manier) is een natuurlijke zwangerschap maar ja die is maar 1%. Mijn man heeft zoiets van Nooit geen ziekenhuis gedoe meer want die dacht dat ik met al die bloedingen er tussenuit zou glippen.
En onze wens is zo groot, Nu is adoptie of pleeggezin worden geen optie voor ons omdat mijn man erg ziek is en hun geen toestemming daarvoor geven...logisch natuurlijk ook wel. Want je wilt zo'n kind ook niet nog een trauma bezorgen. En onze kinderwens is zo groot, Nu ben ik wel doorverwezen naar een psycholoog om daar erover te praten dat onze kinderwens wel eens nooit vervuld zou worden maar ik kan er geen afstand van doen. Ben nu wel gestopt met de pil, maar ja die angst of er geen bloeding onverwachts komt en of mijn lichaam al die medicijnen wel verwerkt heeft...je gaat aan alles denken op zo'n moment. Erg he? Je wilt toch ook niet op je geweten hebben dat je kind door jou straks een afwijking heeft zeg maar.
Ik vind het ook zo verschrikkelijk moeilijk en ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan...Soms denk ik, ik ga gewoon door met leven samen met mijn man en heerlijk proberen te genieten en aan de andere kant word ik echt verscheurd door verdriet.

Sorry het klinkt natuurlijk allemaal heel erg negatief en ik zou het heel graag anders willen zien. Maar je hebt altijd van die stomme opmerkingen van "je weet niet wat je mist als je ze ook niet hebt, of je kan toch een leuke tante worden? "zit hier helemaal niet op te wachten.
Het is ondertussen een aardig verhaal geworden maar mag ik jullie vragen wat jullie zouden doen in zo'n situatie?

Bedankt alvast.
liefs bianca

Hallo Bianca,

Zo te lezen zit het jullie echt niet mee!!!
Jee wat vervelend meid.
Ik kan echt niet voor jou beslissen wat je moet doen.
Ik vind het knap dat je gestopt bent met de pil en hoop dat er een wondertje gebeurt en dat je spontaan zwanger mag worden.

Ik ga gewoon kei hard voor je duimen!
succes en veel sterkte

mama Peet

Wat een afschuwelijk verhaal zeg, het zit inderdaad niet mee. Wat zullen jullie daarom ook een groot verdriet hebben, ook omdat je man ziek is.

Weet je zeker dat het opvoeden van pleegkinderen geen optie is? Ik weet dat ze met adoptie enorm streng zijn, maar jullie kunnen een pleegkind misschien (tijdelijk) een enorm warm en liefdevol thuis bieden?

Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe jullie er in staan. Als je echt graag een kindje van jezelf wilt, en die van kleins af aan in jouw huis opvoeden, die jouw naam draagt, dan is een pleegkindje misschien té zwaar. Emotioneel gezien dan, omdat je er ook weer afscheid van moet nemen!

Sterkte in deze hele moeilijke beslissing. En ik hoop voor jullie dat het wonder van een spontane zwangerschap zal gebeuren. Ook al is het dan maar 1%.

Wat een naar verhaal zeg!
Ik weet dat ze in Groningen in het UMCG ivf doen in eigen cyclus. Je krijgt dan geen hormonen, behalve 1 pregnylinjectie voor je eisprong.Er rijpt dan maar 1 eicel die ze dan weghalen.Misschien is dat nog iets voor jullie?

Hoi Bianca,

Wat een narigheid allemaal! Ik kan me goed voorstellen dat je radeloos bent hoor! Ik wil je daarom graag mijn verhaal vertellen... Na 4 jaar dokteren waren we aangekomen bij het hoofdstuk ivf. Vol goede moed begonnen we..helaas bleek ik totaal niet te reageren op de hormonen. Resultaat....1 eitje..net zoveel als een normale cyclus dus. Toch is dat ene ei er met de punctie uitgehaald en heeft mijn man zaad gegeven. Er onstond tegen alle verwachtingen 1 een embryo maar geen topper. Ik ben 25 weken hartstikke zwanger van dit ene ei!! Na de punctie lag er een meisje naast me die prima reageerde op de hormonen en het zaad van haar man was ook goed... poging 4 leverder nog niks op voor hen. Kwantiteit zegt dus niks. ivf kan ook in eigen cyclus zoals ze het bv in het UMC in Groningen doen. Gewoon zonder of met weinig hormonen en dan met 1 ei. Geen gekke stimulatie meer waar jij doodziek van wordt.

Het enige wat ik kan zeggen is dat het echt mogelijk is en dat je vol moet houden zolang als je kunt!! Laat je niet gekmaken en hou vertrouwen!!!

gr.Ing

Terug
Bovenaan