Weet het even echt niet meer; help.

Hoihoi,

We weten het vandaag even echt niet meer met Evy. Het drinken gaat echt moeizaam. Ze heeft vandaag 3 flesjes van 115 en 1 van 135 gedronken. Als ze vanavond ook zo weinig drinkt, schiet ze onder de 500. Gisteren heeft ze 620 gedronken. Het kan natuurlijk zijn dat ze even een wat mindere dag heeft. Maar als ik naar de gehele week kijk, levert ze iedere dag steeds een beetje voeding in.
We willen morgen eens proberen op vraag te voeden. Haar te laten slapen, tot ze zelf wakker wordt om te eten. Nu krijgt ze steeds om de 4 uur de fles beginnend om 7.00uur.
Maar wat is wijsheid hierin? Ook gaan we maandag op vakantie, maar als het op deze manier moet; hoeft het voor mij niet.
Hebben jullie nog adviezen voor ons?

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hai,

Jeetje meid wat vervelend. Ik weet niet hoe het zit met flesvoeding (Mila krijgt borstvoeding), maar kan me voorstellen dat het jullie niet lekker zit.
Kun je niet het consultatiebureau bellen? Wij hebben van het consultatiebureau een telefoonnummer die je 24 uur per dag, 7 dagen per week kan bellen.

Ik hoop natuurlijk dat ze gewoon morgen weer meer gaat drinken.

Liefs

Hoi Iris,

Heel vervelend, ik ken je probleem! Tijn drinkt nu ietsje beter dan vorige week wel, maar hij haalt bij lange na nog de hoeveelheid die hij zou 'mogen 'niet! Hij zit nu sinds een paar dagen op ongeveer 660cc per dag.
Echt tips heb ik niet, maar toen Tijn zo slecht dronk 2 weken geleden (echt rond de 500cc ook), ben ik overgestapt op een andere fles omdat ik het idee had dat hij wel erg veel lucht inslikte. Ook was hij erg onrustig aan de fles. Ik weet natuurlijk niet of Evy dat ook heeft. Ik had altijd de Difraxflesjes, sinds een week dus die van DR BROWN, daar zit een soort van '  kokertje' in waardoor kindjes vrijwel geen lucht mee inslikken. Ik moet zeggen dat ik sindsdien veel verbetering zie bij Tijn, drinkt daardoor ook meer.  Misschien een idee voor Evy ook?
Het is het proberen waard toch?
Heel veel succes in elk geval, ik weet hoe je je voelt nu, ..........
Ik weet niet of echt voeden op verzoek nu erg slim is, dat raadde het CB mij vorige week in elk geval af toen Tijn zo slecht dronk. Ik denk trouwens ook wel dat er altijd kindjes zullen zijn die liever kleine hoeveelheden hebben elke keer dan om de 4 uur een volle fles,.......
Meid, het komt vast goed!
Liefs, eline

o en trouwens; wel gewoon lekker op visite en op vakantie gaan hoor, dat helpt ook een beetje je gedachten te verzetten! Echt, geniet er gewoon lekker van!

Hoihoi,

Even een up-date. Gisteravond dronk Evy een flesje van 170 uit; gelukkig. Zat ze toch uiteindelijk nog op een dagwaarde van 650.
Vandaag heeft ze 1 flesje van 100, 1 van 115 en 2 van 170 en die van 23.00 nog te gaan. Ietsjes beter dus.
We gaan morgen dus ook gewoon lekker op vakantie (ondanks dat we er net achter komen dat onze auto kapot is; dus morgen eerst naar de garage en auto van schoonvader maar even lenen) en als we terug komen, gaan we maar weer even wegen op het cb. Dan zijn we weer 2 weken verder na het laatste consult. Eens kijken wat ze dan bijgekomen is.
Maar eerst even lekker genieten.
In ieder geval bedankt voor jullie medeleven en adviezen; en ik "spreek"jullie volgend weekend of zo wel weer.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Terug
Bovenaan