weet het even niet meer... :(


Hallo allemaal

Ik ben de laatste tijd druk bezig met lijsjes maken wat ik allemaal nog moet aanschaffen en ik moet zeggen dat ik er moedeloos van word...
mijn vraag aan jullie is, ik ga de eerste maanden gebruik maken van een wieg en ik weet echt niet wat ik er op moet doen want iedereen zegt wat anders.
moeten er dekens   met lakens op? of moltonlakens? en wat is het verschil? en moet ik een dekbedovertrekje aanschaffen?
ik kom er echt niet meer uit..
hoop gauw wat te horen!

liefs sarah 24+2 zwanger van 1e kindje..
 
Hoi,
Je moet je echt niet gek laten maken hoor, je hebt wel een aantal dingen echt nodig maar een heleboel dingen kun je gewoon wegstrepen.
Ik heb mijn dochtertje nooit in een wiegje gehad, maar onder een moltondekentje worden ze niet gelegd. Als het heel warm is onder een lakentje en anders onder een lakentje met een dekentje erover. Je kunt speciaal kleine lakens en dekens kopen voor wiegjes (en wandelwagens) moet je gewoon even naar vragen in de winkel.
Succes !!!
Groetjes Keesje
 
Hallo!
Ingewikkeld allemaal he! Bij prenatal hebben ze een katalogus waarin een heel handig schema staat om een bedje/wiegje op te maken, ze hebben daar ook alles en aardige dames die het je allemaal haarfijn uit kunnen leggen! Ook de Hema heeft heel veel leuks, hier in Amsterdam heb je ook allemaal hippe winkels met schattige lakentjes ed, wel best duur! Ik heb maar een combinatie gemaakt van hema en hip! Succes Caro
 
Hallo!
Ingewikkeld allemaal he! Bij prenatal hebben ze een katalogus waarin een heel handig schema staat om een bedje/wiegje op te maken, ze hebben daar ook alles en aardige dames die het je allemaal haarfijn uit kunnen leggen! Ook de Hema heeft heel veel leuks, hier in Amsterdam heb je ook allemaal hippe winkels met schattige lakentjes ed, wel best duur! Ik heb maar een combinatie gemaakt van hema en hip! Succes Caro
 
hallo Sarah,

Ik heb bij mijn dochter een lakentje+dekentje gebruikt. Ik ben wel vrij snel overgestapt op een slaapzakje. Dat vind ik toch wel erg prettig in gebruik. Mijn dochter is nu bijna 2 1/2 en ze slaapt nog in een slaapzak.

Het is niet verstandig om een dekbedje te nemen. Het gevaar dat het te warm wordt voor de baby is dan groter.

Succes verder met alle keuzes die je moet maken voor een baby-uitzet.

groetjes, Miranda, mama van Nisrine
21 weken zwanger
 
Hoihoi,

Een molton is een soort hoeslaken dat je over de matras doet en daarover gaat een hoeslaken (wellicht heb je dat ook bij je eigen bed?). Dit is handig aangezien molton absorbeert wardor de matras fris blijft (bij zweten of bijvoorbeeld doorlekken van een luier). Verder kun je (is mijn ervaring) een bedje het beste opmaken met een lakentje en een dekentje (katoen). Lekker warm en niet te broeierig en tegen de tijd dat je kindje gaat bewegen een slaapzak. Maar dan is hij of zij allang uit de wieg gegroeid hoogstwaarschijnlijk.

En verder: als die lijstjes..... Laat je inderdaad niet gek maken! Een klein babytje heeft echt niets nodig, behalve jou liefde, eten en een lekker bedje (bij wijze van spreken). Dus geen 10 hydrofiele washandjes, geen 5 slabbetjes, geen zeiltjes voor in bed, geen ........ Als het aan de lijstjesbrigade ligt, heb je al een wandkast nodig voordat je uberhaupt een kleine in je armen hebt.

Oja, wat wel erg handig is: hydrofiele luiers, daar kun je er niet genoeg van hebben: afdrogen na het badje, als spuugdoek over je schouder (want écht waar, zo'n klein doekje is echt te klein als die kleine flink boert en melk terug geeft), als 'kussentje'in het wiegje (baby's verliezen vaak hun haartjes of kwijlen wat en dan hoef je alleen maar de luier te verwisselen en niet gelijk het hele hoeslaken (hoef je er daar ook weer geen 3 van aan te schaffen).

Geniet van je zwangerschap en van de tijd erna......... En mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Groetjes
Susan
 
Hallo daar,

Ik sluit me er helemaal bij aan! Bij de eerste hebben wij ook alles van het lijstje aangeschaft of geleent, maar de helft gebruik je niet eens. Pure onzin!! Maar inderdaad de luiers zijn wel handig, die heb ik gebruikt tot onze oudste 2 jaar oud was. Ik vind het allemaal nogal ver gezocht al die spullen en daar komt ook nog eens bij dat je jezelf helemaal scheel betaald want de winkels weten de prijzen wel!! Dat je wat kleding nodig hebt is logisch, maar ik zat op het lijstje te kijken en kwam overslaghemdjes tegen. Dat is nog van uit de tijd dat mijn moeder ons kreeg denk ik want wie gebruikt dat nu nog?? Tegenwoordig hebben we daar van die hele fijne rompertjes voor en die zijn nog een stuk handiger ook! Dus kortom: Laat je niet gek maken en koop gewoon waarvan jij denkt dat je het nodig hebt!!

Groetjes Alice
 
Die katoenen luiers zijn echt ideaal, en dan heb ik het niet over als luier om de billen maar voor andere doeleinden.

Mijn meiden zijn 5 en bijna 7, maar de katoenen luiers gebruik nu o.a. als theedoek. Ze drogen echt geweldig af. Of gewoon bij het schoonmaken en bedenk maar meer huishoudelijke karweitjes. Echt ideaal.

Miep
 
Terug
Bovenaan