weet het even niet meer....

Het is weer maandag en dat betekend; Maandagblues in huize klijn.
Pffff Yoëll kann alleen maar huilen huilen en huilen.
's Morgens begint het goed, hij komt om half acht voor zn fles zoals altijd. Rond kwart voor negen gaan we wassen en aankleden en negen uur kwart over negen naar bed.
Hij slaapt dan 45min ongeveer en wordt wakker........ Dan beginnen de blues.
Speen geven helpt niet en schreeuwt de hele straat bij elkaar. Hij is nog niet uitgeslapen, want hij kan amper z'n ogen open houden en ligt erin te wrijven.
Na zijn fles van half elf elf uur gaat het even goed, maar leg hem niet in bed (ondanks hij slaapt), want dan wordt hij wakker en beginnen de blues weer.
Ook in de box of in de wipper is geen optie, want ook dan starten de blues. Bij mama op schoot werkt wel, maar ook niet altijd.
Hij is nooit zo'n slaper geweest overdag, maar op maandag is die slaap ver te zoeken terwijl hij het wel heeft.
Op andere dagen gaan het wel redelijk, 's morgens slaapt hij dan 50 minuten tot een uur in bed. Dan kan hij heerlijk spelen of in de wipper in het midden van de kamer kijken naar mama die bezig is of de kat die hem vermaakt.
's Middags gaan we dan naar buiten en slaapt hij is de wagen, maar zodra je thuis komt is hij wakker.
Om een uur of half vijf heeft hij zn jengel uurtje en dan ligt hij heerlijk bij me. 's Avonds geen problemen, hij krijgt half tien zn laatste fles en valt dan in slaap en slaapt de hele nacht door. (maar dat is logisch na een dag weinig slaap)
Veel mensen om me heen zeggen dat is toch heerlijk als hij s nachts doorslaapt so what overdag.
Nou hij heeft het overdag ook nodig, je ziet het gewoon aan hem.
Inbakeren is geen optie, want hij is geboren met zn handen naast zn hoofd en zo slaapt hij ook en als je hem inbakerd, wordt hij heel onrustig.
Het weekend houden we zoveel mogelijk in hetzelfde ritme als doordeweeks. Alleen gaan we 's morgens bij z'n papa bij het voetballen kijken en zijn erna thuis.
Het kan geen sprongetje zijn, want dan duurt hij al een week of vier en alleen op maandag.

Pfff sorry voor dit geklaag, maar ik weet het gewoon echt even niet meer. M'n 'ideeendoos' is echt leeg nu.
Wie kan mij helpen, herkend dit of heeft raad en advies?????

Groetjes Pauline mv Yoëll 10 weken

Misschien is ie een beetje van slag omdat ie in het weekend extra veel aandacht heeft gehad omdat papa en mama allebei thuis waren?

Kun je niet proberen hem toch een beetje te laten huilen, zodat hij uiteindelijk gaat leren dat het geen effect heeft.

Bij ons was het de hele tijd snachts drama en sinds kort gaan we er gewoon niet meer uit. In het begin huilde hij nog wel, maar dat wordt steeds minder. Dus wij denken dat hij het toch op een of andere manier doorheeft.

Ik begrijp dat dat moeilijk is en je moet dan ook echt even je zelf voor nemen dat je het een week lang gaat doen (laten huilen) want een dagje heeft ook geen effect.

In ieder geval heel veel sterkte en succes.

Bedankt voor jullie reacties
Hij heeft uiteindelijk bij elkaar anderhalf uur in zn bed geslapen en daarbij nog anderhalf uur! bij mij op m'n borst.
Na een peptalk van Simone, bedankt simone, gaat het weer.
Ik hou hem op maandag gewoon lekker bij me net zolang tot hij het nodig heeft.

Groetjes Pauline en Yoëll

hoi hoi

he jakkie meid wat lastig is dit he??

ik herken het ook wel een beetje, vooral in het begin had sophie ook van die huilbuien.. ze krijste dan hel erg, ws krampjes , maar wat het ook was, het was zo zielig voor haar, maar op den duur word je er zelf ook heel onruztig van..

je wilt ze helpen , maar je zou niet weten hoe....

nu gaat het eigenlijk best wel goed....ze huilt veeel minder en lacht heel veel...

soms heeft ze nog periodes en vooral na een drukke dag of een dag die anders is verlopen dan normaal...
wij hanteren best wel structuur zo van: voeden even knuffele ne praten luier verschonen spelen en dan weer naar bed...

merk ook dat als we haar te lang ophouden, dat ze dan meer moeite heeft om in slaap te komen..

soms leg ik haar in bed en dan geef ik haar  ,haar knuffelbeest en dan loop ik boven rond wat schoon te maken, vaak valt ze dan al spelend in slaap, maar als ze dan wat begint te huilen, dan ga ik naar haar toe , of speentje in haar mond stoppen, aai over dr bolletje en dan ga ik weer verder met wat ik doe.....

soms merk ik ook dat ze het juist fijn vind dat er lawaai om haar heen is als ze wilt inslapen en dan ga ik stofzuigen oid...

ik heb tevens gemerkt dat het niet helpt om haar te laten huilen.. want dan raakt ze zo overstuur, zo oververhit en zo uitgeput dat ze met geen mogelijk meer in slaap valt....

ehh meid ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar wie weet kan je er wat uithalen en anders dan wens ik je er veel er veel sterkte mee...

liefs tobi

Terug
Bovenaan