weet het even niet meer!!!

A

Anoniem

Guest
hoi iedereen
mijn zoontje is 10 maanden en 6 dagen
al een paar dagen weigerd hij iedere fles,smorgens gaat het wel drinkt hij ongeveer 100 ml,en soms minder,smiddags krijgt hij brood maar weigerd ook daar z'n melk bij en savonds eet hij met de pot mee,eet hij redelijk goed ,alleen die avond fles rond kwart voor 8 een ramp,hij moet hem echt niet,alles geprobeerd,met kindermeel,bambix 8 maanden ,bambix 12 maanden,bambix met smaak,gewone melk,maar niets helpt.
op zich kan hij met hebben,het is een flink manneke,met 9.5 maand woog hij 9465kilo met een lengte van 72 cm.
smorgens om ongeveer 7.00-7.30 een fles kijken wat er in gaat sochtens fruit om ongeveer12.30 1 á 2 boterhammen,smiddags fruit of een koek,om 17.30 warm eten soms met een toetje,en dan eigenlijk om ongeveer 19.45-20.00 zijn laatste fles.
wij kan mij helpen.
groetjes samantha
mama van larissa (19-02-2002) lisanne (17-05-2003) en joey (15-08-2006

hoi
wij zijn twee weken terug bij het cb geweest
lorenzo was toen 9 mnd en daar zeiden ze
dat hij nog ong 300 tot 400 ml opvolgmelk nodig
heeft de laatste fles moesten we eigenlijk laten vervallen
verder hebben ze 500 tot1000 ml vocht nodig inclusief
de melk
maar als hij niet wil niet gaan dwingen en anders gewone
melk proberen

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Probeer je vooralsnog niet te druk te maken (is makkelijk praten, ik weet het!). Maar een kind neemt wat het nodig heeft en zodra het behoefte krijgt aan iets, gaat het vanzelf weer eten. Dat is het advies wat ik eens bij het CB kreeg en het is echt waar!!

Siebe heeft laatst ook zo'n week of 2 gehad en ik begon me toch een beetje zorgen te maken. Ik hield dat advies wel goed in mijn achterhoofd en jawel, na een week of 2 ging hij zijn melk weer beter drinken en was alles weer bij het oude.

Dus even volhouden en je niet  te veel zorgen maken. Een kind van deze leeftijd kan al best goed aangeven wat het wel en niet wil eten. Vooral niet pushen, dat werkt alleen averechts.

Het eetgedrag van Merijn, de oudste, is van zijn 2de tot zijn 3de levensjaar belabberd geweest en ik heb me menigmaal zorgen gemaakt, maar achteraf onterecht. Hij ziet er nog steeds goed uit en groeit goed. Het ene kind eet nu eenmaal meer dan het andere en zoals gezegd, als ze behoefte hebben aan iets, gaan ze vanzelf eten (goed onthouden, hahaha)

Groetjes Fonske.

Hoi,

Probeer je niet te veel zorgen te maken, bij ons zeggen ze dat 300ml melk producten genoeg zijn, dit mag opvolg melk zijn, pap of gewoon yoghurt. Tess is ook een slechte melk drinker, sinds 2 dagen eet ze pap 's morgens, bambix 8mnd (die met honing) en een klein schepje druivensuiker erin. De eerste dag was het een beetje af wachten, maar nu eet ze  het wel. Tess krijgt dus maar 200cc melk binnen en krijgt een grote  bak yoghurt toe (gewoon of met fruit, soms een danoontje).

Wel moet je vitamine D geven als ze minder dan 300cc drinken, dit zit normaal in de opvolg melk. 2 tabletjes (of druppels) Ik geef er een 's morgens en een 's avonds.

SUcces met de kleine.

Nanda, mv Tess  10mnd  

Terug
Bovenaan