weet het even niet meer

Tussen 16.00 en 20.00 is Tjerk altijd wakker. Maar sinds een week blijft hij maar huilen als hij ligt. Als ie bij mij op de arm is gaat het nog wel, maar blijft wel jengelen dat hij eten wil. Ik heb zijn fles van 16.00 uur een paar dagen "verzwaard" met een schepje rijstebloem. Dat heeft even geholpen maar nu helemaal niet meer. Tussen deze 2 flessen krijgt hij ook nog eens water omdat ik hem van het cb ?!? daar mee zoet moet houden tot de volgende fles. Werkt dus niet en met een kleurtje gaat dat wat beter. Maar nog steeds brullen tot zijn fles van 20.00 uur. Daar gaan ruim 2 scheppen rijstebloem bij en gaat 200 ml water in met 6 scheppen voeding. Na deze fles is ie stil en gaat hij heerlijk slapen. Tussendoor op bed leggen heeft geen zin. Box is niet interessant.(5 minuten) Wat kan ik nog doen? Zit te twijfelen of ik om een uur of 18.00 liga met roosvicee zal gaan proberen, maar overvoed ik hem dan niet?

Schema wat hij nu binnen krijgt:
8.00 uur tussen de 140 en 180 ml
12.00 uur 200 ml schoon leeg
16.00 uur 210 ml met schepje rijstebloem, leeg en boos als het op is.
18.00 uur 20 a 30 ml drinken (water of water met kleurtje)
20.00 uur 230 ml met 2 scheppen rijstebloem helemaal leeg en nog mopperen maar dat is na het boeren over
24.00 uur 80 tot 100 ml voeding

Ik vind 4 uur achter elkaar wakker heel erg lang voor een kleintje van 3 maanden en denk dan ook dat hij gewoon moe is.. maar ja.,..hoe krijg je hem in slaap/
roosvicee of andere zoetigheid lijkt mij nog niet echt geschikt voor kindjes die zo klein zijn en ik zou dat echt niet aan Florian geven.
Misschien kun je proberen om om 16.00u minder in de fles te doen en hem dan om 18.00u nog een voeding te geven en dan om 20.00u weer iets minder in de fles te doen. Dus voeden op verzoek zeg maar. Ik denk echt dat hij zo huilt omdat ie moe is, maar ja ben er natuurlijk niet bij...

Daley krijgt ook rond 16.00 uur een fles en geef hem op 19.00 uur Soms iets eerder als hij moe is zijn pap fles (180 water 6 schepjes + 3 schepjes rijstebloem) en dat slaapt hij heerlijk tot 8.00 uur!!
Zo doe ik het, ik hou het niet altijd zo nouw met die 4 uur ertussen!!

Groetjes Anne

Hey meid!

Weet je zeker dat het wel honger is?
Hier zijn we namelijk ook al weer een paar dagen aan het klooien en ik gooi het maar op een 'sprongetje', want als ik elke keer bij gejengel zou voeden, ga ik ver de 2 liter heen hahaha

Ik denk inderdaad dat Tjerk over-moe is.
En, ik blijf erbij, kindjes mogen best es even een tijdje huilen. Wat iedereen daarvan vind is best, maar als ik weet dat Gideon in z'n behoeften is voorzien, geef ik hem een half uur om in slaap te komen. Soms heeft hij dat nodig, meestal niet.

Laat 'm gewoon es even jengelen, als het te lang duurt kun je alsnog ingrijpen.

xxx

Het is echt honger. En ik laat hem ook echt wel huilen. Zet een tijdje de babyfoon uit maar hij blijft bezig. Ik sta echt niet bij iedere kick aan zijn wieg. Maar heb het zelfs al een paar keer een uur geprobeerd maar dan helpt hij zichzelf over de emmer heen en is er helemaal niets meer mee te beginnen. De rest van de dag slaapt hij heel makkelijk in.

Om 16.00 minder geven is geen optie omdat hij nu al zeer beledigd is dat de fles leeg is. (met zeer beledigd bedoel ik luidkeels krijsen) Hoop maar dat het tijdelijk is.

@miekje ik maak 125 ml water met 5 ml roosvicee klaar. Dat is meer omdat de harde water smaak er dan af is.

Hey supertje,

Jou berichtje heeft me bezig gehouden haha. Jochem heeft hier zijn wakkere uurtje(s) tussen half 4 en 18 - 19 uur.
Maar meestal krijgt hij dan onderwijl dat wij eten zijn flesje, maar dat is omdat ik ook weet dan wanneer we hem om ongeveer 18.30 in bed leggen hij zich pas tussen 21.30 - 22 uur meld(en anders pak ik hem zelf)
Wat ik me afvraag waarom je hoeveelheid flesvoeding zou wisseld?
Zou het niet zo kunnen zijn dat wanneer je zowel de eerste als de laatste fles iets groter maakt en de rest 180 dat hij meer en constanter verzadigd is?
Misschien rond 16 uur je ventje de fles en dan in bad en naar bed?
Verder wat ik deed/doe met jochem is bij mij in de keuken in zijn maxi cosi samen koken......
Verder is zijn schommelstoeltje hier wel een sucses met ik zeggen erin voor de tv en grote zus erbij.
Verder heeft jochem hier op de grond spelen "uitgevonden" vind tie ook wel leuk.
Ja en weet je als ie alles bij elkaar huilt in zijn wieg in die tijd hup eruit en lekker bij je houden......en ik weet het dat kan heel vermoeiend zijn idd. En eventjes 10 min (laten)huilen is natuurlijk niet erg maar ik ga daarna ook kijken/troosten enz.
Verder denk ik dat slappe roosvice geen kwaad kan krijgt jochem hier ook wel eens......idd om de smaak van het harde water eraf te halen.
Weet niet of je er wat mee kan.....maar heb geprobeerd mee te denken hihi sucses hoop dat het snel van voorbijgaande aard is!

Liefs Louise

oh jah zo herkenbaar... jorn heeft het ook hoor.... huilen huilen huilen... niks is dan goed. vaak wieg ik hem dan in slaap en laat hem eerst bij me liggen en ff later naar bed.

zou idd nog geen liga geven, is ie nog wat te klein voor....

Terug
Bovenaan