weet het even niet...

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ben nu na een half jaar gestopt te zijn met de pil nog niet ongi geweest. Toen ik er heel erg mee bezig was heeft mijn lichaam me 3x voor gek gehouden (misselijk, vergrootte borsten en slijm), maar geen zwangerschap. Nu zijn mijn vriend en ik al een tijdje niet heel bewust meer bezig, omdat we net verhuisd zijn. Natuurlijk hebben we wel gevreen, maar het zwanger raken stond op een laag pitje. Nu heb ik echter al zo'n 3 dagen ontzettend last van mij tepels, alsof ze gekneusd zijn(heb ik nog nooit eerder gehad), daarbij continu een vieze smaak in mijn mond (en ja..ik poets mijn tanden heus wel..hihi) en snel een beetje dizzy en moe. Wat moet ik hier van denken???

Wie kan me adviseren of herkent dit??

Groetjes Marianne

pff weet het niet hoor, ik wil je niet te blij maken maar het eerste echte teken bij mij was ook dat mijn borsten zo ontzettend pijn deden. Dat met het feit dat jullie er niet bewust mee bezig zijn geweest en een beetje afstand hebben genomen? tja ik hoop alleen maar heel erg dat het nu raak is!!!

gr sandra

Hoi Marianne,

Zelf ben ik in bijna 11 maanden maar 2 keer ongesteld geweest. 1 keer was nadat ik met pil gestopt was (zou normaal gesproken stopweek geweest zijn) en 1 keer in januari '04 daarna niet meer. Tenminste dat denk ik heb 2 weken geleden 1 dag een beetje bloedverlies gehad.
Wanneer na pilgebruik je menstruatie weg blijft, wordt dit post-pil amenorroe genoemd. Het kan zijn dat jouw lichaam tijd nodig heeft om cyclus weer op gang te laten komen. Sommige vrouwen hebben dit, ookal is dan niet bekend waarom.
In mijn geval bleek het iets anders te zijn, nl. pco.
Ik ben via de huisarts bij de gynaecoloog terecht gekomen. Deze deed een uitstrijkje, inwendige echo, bloedonderzoek, test op chlamidia en er werd een sperma-analyse gedaan.
Wellicht dat een bezoek aan de gynaecoloog je wat meer duidelijkheid kan geven...

suc6
gr Jackje

Hoi Sandra en Jackje,

Tja zo tegenstrijdig als jullie reacties zijn, zo voel ik me nu ook. Uiteraard hoop ik dat Sandra het bij het rechte eind heeft, maar als ik heel reeel moet kijken ... Jackje: ik ben in het voorjaar naar de huisarts geweest, die zei inderdaad dat het niet vreemd is als het wat langer duurt, ik mocht van hem terugkomen in het najaar en dan verwijst hij me door. Toch vind ik het heel vreemd dat ik nu deze verschijnselen heb. Best ingewikkeld hoor, zwanger willen worden. Wat is trouwens PCO? Kun je dan nog wel zwanger raken?

Liefs Marianne

Hoi Marianne,

Pco is de meest voorkomende oorzaak van verminderde vruchtbaarheid of onvruchtbaarheid. Wanneer je er last van hebt, heb je of geen of zelden een eisprong. Je kans op zwangerschap zonder medisch ingrijpen is er dan niet of heel klein. Maar je kunt dan starten met medicatie (oraal)wat bij 70% van de vrouwen met pco werkt. En daarna zijn er nog spuiten met hormonen etc. etc. Voor meer info kun je op www.freya.nl kijken. Daar kun je lezen wat het is, wat de verschijnselen zijn en hoe het behandeld kan worden.

Gynaecoloog zei tegen mij dat ze goede verwachtingen had dat ik zwanger kan worden, zeker omdat ik jong (23) ben.

Maar maak je niet ongerust, voordat je meer weet, want het wil natuurlijk niet zeggen dat jij hetzelfde hebt als ik. Wellicht dat je je huisarts kunt vragen om je al eerder door te verwijzen.

gr Jackje

Hoi Marianne,
Ik hoop dat je dus alle verschijnselen blijft houden, want dat is dus precies wat ik heb en ik ben 8 weken zwanger!!!! Mijn borsten zijn zo gevoelig dat als iemand er maar naar wijst ik ze al bijna een tik verkoop (arme vriend van mij, hihihi). Moe ben ik dus ook verschrikkelijk en slaap letterlijk een gat in de dag als ik geen wekker zet. Dus ik zal hier met al mijn 8 vingers gekruist zitten en met mijn 2 duimen voor je draaien op een positief resultaat!!!! Groetjes, Audry

ha die Audry,
We zijn nu enkele dagen verder en ik heb nog steeds last van mij tepels. Jullie hebben het over borsten, daarvan heb ik geen last, wel zijn mijn tepels erg gevoelig. We zullen wel zien, mocht het nog langer aanhouden dan ga ik toch binnenkort even testen. Als dat dan negatief is zal ik de HA eens bellen, gezien het verhaal van Jackje. Even afwachten dus..maar ik hoop zo ontzettend dat je gelijk hebt!

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan