Weet het ff niet meer... HELP!

Hoi Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb geschreven, maar ik lees wel altijd mee!
Nu heb ik toch wel een dilemma, ik hoop dat jullie me kunnen helpen of adviseren ofzo...

Het is namelijk zo dat wij eigenlijk in een te klein huis wonen. Mijn man heeft een eigen zaak en ik werk 18 uur in de week. We hebben al een zoon van ruim 20 maanden. En we hebben maar 2 slaapkamers. We zijn nu al een tijdje bezig om een hypotheek te krijgen, maar dat lukt dus niet vanwege die eigen zaak en omdat we onze huidige goede rentestand niet willen verliezen...
Nu hebben wij besloten om het te laten rusten tot volgend jaar en te gaan sparen, zodat we wat meer eigen geld in kunnen leggen. Tot dusver logisch, toch?

Nu heb ik dus bekkeninstabiliteit gekregen tijdens deze zwangerschap en het ziet ernaar uit dat ik ipv 4 weken voor datum, 6 weken voor datum met zw.verlof moet gaan. Een fijn vooruitzicht maar dat betekend dat ik na de bevalling maar 10 weken thuis kan blijven. Ik heb tegen die tijd niet veel vakantieuren meer dus die kan ik er niet bij optellen. (wij moeten verplicht vrij nemen tussen kerst en O&N, en dat valt niet gunstig dit jaar)
10 weken na de bevalling dus maar thuis. Daar kan ik nu al ontzettend tegenop zien... Ik zou er graag meer thuis zijn, maar dan moet ik ouderschapsverlof opnemen. Al is het maar voor 4 weken extra, ik denk dat dit me wel helpt!
Nu komt alleen het grote punt: mijn man wil niet dat ik ouderschapsverlof opneem!!! Hij vind dat we dat geld wat we daarmee besparen beter in het nieuwe huis moeten steken... Maar dat voelt voor mij zo verkeerd!!
Weten jullie wat ik hiermee kan? Hoe ik mijn man kan overtuigen dat het beter is dat ik nog een paar weken extra thuis ben voor de baby... Ik raak er zelf zelfs helemaal van in de war...

Sorry voor het warrige verhaal, misschien kunnen jullie me helpen??

Groetjes,
Marina

hoi hoi, leuk he die stress?
praktisch gezien: werk betekend oppas en dat kost geld. 500 is loon en 400 kost opvang, dan is thuisblijven niet zo duur, en voelt voor jou beter.
dat koophuis hangt niet om 1 maandje. je kan ook zeggen ik werk 1 maand de helft?
laat hem de voordelen van 4 weken extra thuisblijven op rij zetten en dan zijn nadelen ernaast, kijken hoe de weegschaal uitslaat en waar jij nog aanvullingen hebt,
wat als je bekkeninstabiliteit nog wat aanhoudt of als je niet fit genoeg bent en dan snel in de zw komt? kan wel voor langere tijd worden dan.
dan moet hij en voor de kids zorgen en voor jou en je werkt dan ook niet
leg het probleem maar bij hem neer, laat hem alles in balans zetten. dan wordt het ook meer zijn beslissing ipv jouw wens
succes

Ik ben het alleen niet eens dat opvang zo duur is, dat ligt aan het inkomen, onze dochter gaat voor 91 uur per maand heen en dat kost ons netto 78 euro en dat is incl luiers en voedingen...
Nou met mijn 24uur werken verdien ik gelukkig wel meer in de maand dat 78 euro....

Maar ok, je man overtuigen, laat het goed berekenen wat het je kost om 4 weken langer thuis te blijven met ouderschaps-verlof...
En ja wie zegt dat je bi dan over is? misschien kan je er nog zw aanvast plakken...

Wat balen dat t verpicht vakantie opnemen voor jou dit jaar ongunstig valt, mijn man heeft normaal 2 weken bedrijfssluiting maar hoe het nu valt maar 1 week...hij heeft dus 5 dgn naar eigen invulling op te nemen extra...

Succes!!!

Liefs randy

Hoihoi! Ik snap dat dat inderdaad heel verkeerd voelt voor je! Maar als je nu al last hebt van je bekken, kan je je dan niet (deels) ziek melden? Ik heb erg last van mijn rug en werk één dag minder in samenspraak met de verloskundige en het UWV; die trouwens heel begripvol zijn met zwangeren! En dit geldt ook na je bevalling, zo aan je te merken zal je niet na tien weken weer topfit zijn. Geef dit dan aan bij je werkgever; samen kom je er wel uit!

En iets praktisch:
als je oudersschapsverlof opneemt, krijg je iets terug via de Belastingdienst. Ik meen dat dat ergens rond de 4 euro p/u ligt. Niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.

Succes met het maken van een beslissing.

Thnx voor jullie support!!
Ik heb een overzichtje gemaakt van de kosten, en wacht nog even het juiste moment af, voordat ik het mijn man ga voorschotelen.
Het lullige vind ik eigenlijk dat ik het gevoel heb er zelf niets over te zeggen te hebben, terwijl ik al weet hoe ik erover ga denken aangezien we al een zoontje hebben... Maar goed, het laatste woord is er in ieder geval nog niet over gezegd.

Bedankt voor de tips, en jullie horen nog wel hoe het afloopt!

Groetjes!

Hoi marientje,

Ik weet niet of je borstvoeding gaat geven, maar hoe langer jij in alle rust kan voeden, hoe meer geld op flesvoeding het scheelt. En de kosten van de oppas/kinderdagverblijf die je niet hoeft te betalen.

Als je trouwens last heb van bekkenklachten en het is 10 weken na de bevalling nog niet over mag je je gewoon ziekmelden. Je baas krijgt dan je ziekte nog volledig betaald omdat je nog ziek bent door de zwangerschap.

Ik werk nu met 28 weken ook al 50% omdat ik niet meer kon en de fysio raad me eigenlijk aan om zo snel mogelijk helemaal te stoppen.

Liefs Jen

Helemaal met de anderen eens wat betreft de bi. Heb bij mijn oudste ook bi gehad en je moet er wel goed van herstellen. Ik moest ook na 10 weken al weer gaan werken maar heb uiteindelijk bijna 1,5 jaar nog last gehad van mijn bekken. Ik zou het nu nooit meer zo ver laten komen. Als het niet gaat, gewoon ziek melden, ook als je na de bevalling last blijft houden. Het gaat om jouw gezondheid. Trouwens, ik heb uiteindelijk veel baat gehad van behandeling door een osteopaat. Binnen 3 behandelingen waren mijn klachten enorm teruggedrongen en uiteindelijk zelfs weg. Misschien dat je daar iets aan hebt. Dit kan al tijdens de zwangerschap! Succes!

Terug
Bovenaan