weet het niet

bedankt anoniem voor je reactie
maar wat moet ik dan doen als mijn ceclus langer is dan 28 dagen, ik begrijp er helemaal niks van, moet nou testen of niet, en kan ik er wat aan doen.
ik heb wat gelezen over foliumzuur moet je dat inemen als je zwanger bent of moet je dat gelijk innemen als je gestopt bent met de pil.
wat ik wel weet is dat ik graag een kindje wil hahahahahah
groetjes
 
De een heeft een cyclus van 28 dagen, de ander 30 dagen en weer een ander 40 dagen.

Om er achter te komen hoe lang jouw cyclus duurt ga je tellen vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de dag dat je weer ongesteld wordt. De dag voordat je weer ongesteld wordt is de laatste dag van je cyclus. Zo simpel is het!! Bij de meeste meiden is de cyclus elke keer ongeveer even lang. Er kan een dag verschil in zitten, maar meer ook niet. Heb je wel elke keer een andere cyclus (eerst 28 dagen en dan weer 35) dan heb je een onregelmatige cyclus.

Als je een regelmatige cyclus hebt kan je gaan bekijken wanneer je je eisprong hebt en dus vruchtbaar bent. Dan moet je elke ochtend voordat je opstaat en ook maar iets hebt gedaan rectaal (van achteren dus) je temp opmeten. Er staan hier tabellen voor op internet die je kunt uitprinten en gebruiken maar ik ben de naam van de site even kwijt. Zet 'm hier wel neer als ik het weer weet.

Dit doe je in principe vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de laatste dag. Als het goed is blijft je temp aardig gelijk, alleen op de dag na je eisprong gaat je temp met ± 0,4 graad omhoog. Je temp blijft hoog totdat je weer ongesteld wordt. Bij mij kon ik dan gelijk zien dat ik de volgende dag ongesteld zou worden. Errug handig! Gaat je temp niet naar beneden, dan kan het zijn dat je zwanger bent.

Als je temp dus hoger is, heb je daarvoor je eisprong gehad. Je kunt het beste een paar maanden de lijst bijhouden zodat je zeker weet of het allemaal klopt. Dan weet je dus voor de volgende maanden wanneer je het meest vruchtbaar bent.

Om de kans zo groot mogelijk te maken dat je eicel bevrucht wordt is te sexen 2 dagen en 1 dag voor je eisprong. Als je je eisprong hebt gehad (kan een vervelend gevoel geven) is het eitje maar 6 uur vruchtbaar, dus het is belangrijk dat je 'het' doet voor je eisprong. Dan liggen de zaadjes je ei als het waren op te wachten.

Nou, succes met zwanger worden en ik hoop voor je dat het snel lukt.
 
o ja, je kan het beste met foliumzuur beginnen als je stopt met de pil tot dat je 10 weken zwanger bent.

Foliumzuur zorgt er voor dag de kans op een kind met een open ruggetje of verhemelte met 50% afneemt. Best belangrijk dus.

Ik zou je ook willen adviseren wat meer te lezen over zwanger worden en zwanger zijn. Ben je wat beter geinformeerd en beter voorbereid op wat komen kan.
 
Lieve Niesrien,
Je zegt dat je pas gestopt bent met de pil. Als je de pil slikt regelt die dus je periode dat je ongesteld word, nu je gestopt bent gaat je lichaam dit dus zelf doen. De ene krijgt na het stoppen van de pil gelijk een regelmatige cyclus en bij de ander duurt het soms wat langer voor er regelmaat in komt. Ze zeggen dat een cyclus (dus de periode tussen je menstruaties) ongeveer 28 dagen duurt maar dit kan varieeren tussen de 24 en wel 44 dagen. Als je twijfelt en je al ongesteld had moeten worden dan kan je natuurlijk altijd even een test doen en wat betreft hoe jou cyclus is dat kan je eigenlijk pas zien als je een paar keer ongesteld bent geweest want dan kan je kijken of er regelmaat in zit en of de periodes tussen je menstruaties het zelfde zijn.
Het is heel wijs om te beginnen met foliumzuur zodra je zwanger wilt worden en dat slik je dan tot in ieder geval 8 weken zwangerschap. Je hebt ook verschil in foliumzuur er zijn tabletten die alleen foliumzuur bevatten maar je hebt bijvoorbeeld ook Foliumzuur van Gravitamon en daar zit ook gelijk vitamine B, Ijzer en Calcium in. Het is een heel verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs Henriette
 
Terug
Bovenaan