weet het niet

bednakt hariet

dus ik kan gewoon foliumzuur halen en beginnen met slikken tot dat ik acht weken zwanger ben, is dat ook een extra om zwanger te worden.
maar ja ik moet wachten na me ongi, meestal heb ik zoveel last als ik ongi moet worden pijn me borsten en pijn me buik want dan voel ik krampen ja dan weet ik zekker dat ik het wordt. maar nu is het zo anders ben wel moe geen last van me borsten en ik ga vaak naar de wc ben ook 3 maanden bezig, wat er vaak tegen me wordt gezegd is niet er op focussen,
ik lees veel verhalen hierop en ik hoop dat iedereen zwanger wordt binnen kort

niesrien
 
Lieve Niesrien,

Foliumzuur is geen extra om zwanger te worden maar als je dit slikt heb je minder kans dat je een babytje krijgt met een open ruggetje of met een downsyndroom, dus ik zou zeggen gelijk gaan slikken. Dat de mensen zeggen tegen je dat je er niet op moet focussen dat is makkelijker gezegd als gedaan dat weten we allemaal vooral als je graag zwanger wilt worden, je moet alleen wel uit kijken dat het geen obsessie word. Je zegt dat je moe bent en vaak naar de wc gaat en je bent al een aardig tijdje niet ongi geweest, ik zou zeggen haal gewoon even een test en doe hem even morgen met je ochtendurine, je kan tenslotte nooit weten. Mocht de test nagatief zijn en je vind gewoon dat het te lang duurt voor je ongi wordt ga dan eens langs de huisarts en vraag even wat hij er van vind. Ik hoor het wel van je.

Liefs Henriette.
 
Foliumzuur verminderd de kans op een kind met downsyndroom niet. Het helpt alleen de sluiting van de neurale buis (het gedeelte van kop tot kont waar de zenuwen door lopen).

Down syndroom is een genetische afwijking die je niet kunt voorkomen met voeding o.i.d.
 
Terug
Bovenaan