Weet het nimeer goed

<p>hallo allemaal,</p><p>ik heb een vraagje is dit normaal?</p><p>ik ben den 2de november gestopt met de pil 7 november menstruatie begonen ik zit op een syclus van 25 dagen in december ook rond 7ste menstruatie begonen maar dan januari februari maart geen menstruatie gehad maar wel veel geklust nu vraag ik me af is dit wel normaal? Zo lang geen menstruatie gekregen en geen pil in te nemen? </p><p>Hoe lang duurt het voor de pil uit men lichaam is? Ik pak nu 10jaar de pil in iemand die me kan helpen?</p>

Na 10 jaar gewend aan de pil is je lichaam waarschijnlijk nu echt nog aan het ontpillen. Geef je lichaam de tijd hoe moeilijk het ook is.. 

Hoi ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Ik slikte dan wel niet de pil maar had een spiraal. Die is begin januari eruit gehaald en was sindsdien niet meer ongesteld geweest. Dit maakte me erg onzeker. Ik dacht als ik niet eens ongesteld wordt kan ik dat kind ook wel vergeten. De moed zakte een beetje in me schoenen. Geen idee hoelang dit nog zou duren. Ik heb 9 jaar lang een spiraal gehad(wel met wissel bij de 5 jaar) dus ik dacht misschien weet me lichaam niet meer hoe 't moet. Woensdag ochtend ging ik naar de wc en had ik een rood wcpapiertje ? nou ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn haha. Gewoon wetend dat me lichaam het nog kan. En vanaf nu maar hard aan de bak haha. 

Hoi Bianca,
Na het stoppen met de pil moet je lichaam alles zelf overnemen. Je eerste cyclus is 25 dagen geweest, maar je kunt de lengte van je cyclus niet baseren op één menstruatiecyclus. Dat je in januari, februari en maart tot nu toe nog niet ongesteld bent geworden, zegt voor mij dat je lichaam hard aan het werk is om alle hormonen zelf te regelen. Er zijn vrouwen die een half jaar niet ongesteld worden na het stoppen met de pil, en dat is allemaal normaal! Je kunt niet van te voren zeggen hoe lang het duurt voordat je lichaam het weer zelf kan en wanneer je ongesteld gaat worden.
Ikzelf ben na het stoppen met de pil onregelmatig ongesteld gebleven, met zelfs uitschieters naar 56 dagen. Blijkbaar was een onregelmatige cyclus (lees: tussen de 32 en 56 dagen, dus was echt niks over te zeggen) voor mij normaal. Nu toch voor de tweede keer op een natuurlijke manier zwanger. Wacht het gewoon nog even af, je lichaam heeft de tijd nodig. Het komt vanzelf als je lichaam er klaar voor is!

Terug
Bovenaan