Weet iemand dat?

Even een vraagje. Je leest heel vaak dat vrouwen er na 6 tot 9 weken pas achter komen dat ze zwanger zijn. Maar wat ik me nou afvraag is of ze dan de 1e maand gewoon ongesteld zijn geweest. Want hoe kom je er anders achter?
 
Ik denk dan haast ook dat die vrouwen de eerste keer wel ongesteld zijn geworden en andere verklaring zou ik er ook niet voor hebben namelijk.

Je mag namelijk zeggen dat op het moment dat je niet ongesteld bent en dus een positiefe test heb je al vier weken zwanger bent.

Misschien zijn er ook vrouwen die niet precies weten waneer ze ongesteld moeten worden en er dus 2 weken later over na gaan denken en dan tot de conclusie komen dat ze al lang al ongesteld hadden moeten worden.

Ik zou het anders ook niet weten
 
Als je een idioot lange cyclus hebt of erg onregelmatig dan kan het best zijn dat je er pas na 6 weken of nog later achterkomt dat je zwanger bent.
Je weet zelf wel dat zwangerschapstesten behoorlijk prijzig zijn, dus als je van jezelf weet dat het soms wel 2 maanden kan duren voor je weer ongesteld wordt, dan hou je denk ik vanzelf wel een keer op met elke keer dure testen kopen.
 
Ik kwam er pas bij 10 weken achter, doordat ik bij de gyneacoloog een uitstrijkje moest laten maken. ik dacht nog 2 keer ongesteld geweest te zijn. Een keer met 1 dag helder bloed, en en week of 3 later zo'n 2weken lang iedere dag een bruinige streep in mijn inlegkruisje. Nou ja, ik had achteraf gezien ook wel last van bepaalde dingen, maar ik heb het nooit in verband gebracht met een evt zwangerschap. Inmiddels ben ik 33 weken.
Joke
 
ik ben ooit met die vraag naar de gyneacoloog gestapt? ik woon in belgië en daar is dat heel normaal. ik was van de eerste ook 6 weken voor ik het wist. vaak zeggen artsen dat je maandstonden gewoon een beetje later kunnen komen en dat niet elke cyclus dezelfde is. en er is altijd wel een andere reden dan zwanger zijn om een weekje over tijd te kunnen zijn, bv stress, heel erg verlangen naar een kind, beetje ziek, iets verkeerd gegeten...
hoop dat het een antwoord geeft..
groetjes
 
Beste anoniem,

Je gaat pas weken tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Als je 1 dag over tijd bent, doe je meestal nog geen zwangerschapstest. Waarschijnlijk doen ze in de 6e tot 9e week pas een test en komen er dan dus pas achter.
Net als ikzelf.
Ik heb zelf een onregelmatige cyclus, vandaar.
 
ik had een cyclus die heel stipt was. 1 x duurde het wat langer, maar werd ik een week later ongesteld. De maand erop duurde het ook langer en had ik mijn eisprong ineens 6 dagen eerder. Na ruim 6 weken ging er pas een belletje rinkelen. We waren eigenlijk nog niet bezig voor een kleine (wel gestopt met de pil en medicijnen om al die troep uit mijn lijf te krijgen), waardoor dat niet het eerste was waar ik aan dacht.
 
Terug
Bovenaan