Weet iemand dit(niks over kindjes, maar meer een boeren vraag)

A

Anoniem

Guest
Hi dames,
Ik heb allemaal planten gekregen en van de week ook zelf planten gekocht, en nu heb ik een kiwi plant, die heb ik tegen de schutting gezet, moet ik die ook leiden? Zo ja, hoe?
Ik heb achter de plant zo'n ding staan, van die swiebertjes, daar lijkt het op, maar dan over de lengte van de schutting.
Heb al op internet gekeken, maar kon er niet zoveel over vinden.
Heeft niks met kinderen te maken, alhoewel, over een paar jaar eet zij er ook de vruchten van,hihi.
Alvast bedankt voor de reacties.
X

Hi Kiekje,

Laat ik er toevallig een beetje verstand van hebben, nou ja...verstand ;-)
Afgelopen Maart zijn wij op vakantie geweest in Nieuw Zeeland, het land betreft Kiwi's!
Daar zijn we op een van de grootste kiwi plantages geweest en daar heb ik gezien dat kiwi planten worden geleidt...daar zaten ze allemaal over een soort van pergola, maar dat zijn grote volwassen planten, die van jou is waarschijnlijk nog klein en kan je makkelijk met draden leiden oid.
Succes en hoop dat het smullen word!

Mausie, mama van Wiek 25/07/2006

Dank dank,
Heb net ook tuincentrum aan de telefoon gehad en die zeiden ook dat ik het moest leiden, dus bij deze ga ik dat doen, en dan misschien over vier jaar een kiwi, als ik geluk heb.
X

Haha... weer eens wat anders hier !

Voor zover is weet zijn er mannelijke en vrouwelijke planten, dus om er "zeker" van te zijn dat je ook vruchten krijgt, kun je het beste van elk 1 planten. (tenzij het een  zelfbestuiver is).

Maar hoe je kunt zien of je een mannetje of vrouwtje hebt.... tja????? Dat weet ik alleen bij mensen en dieren en niet bij planten...

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan