Weet iemand dit???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb ook al een vraagje over zwangerschapsverlof....
Is voor mij de eerste keer, dus heel nieuw.... ik heb al wel rondgezocht op internet, maar dit niet kunnen vinden...
Dus misschien één van jullie uit eigen ervaring???
Ik werk op het moment 4 dagen, na de bevalling ga ik 3 dagen werken, maar krijg ik nu mijn zwangerschapsverlof wel gewoon voor 4 dagen per week uitbetaald..???
Klinkt heel erg zakelijk, maar ik kan het nergens vinden, en toch wel ff belangrijk om rekening mee te houden..... Ik ben 5 december uitgerekend en ga 6 weken vantevoren met verlof....
Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet???
Alvast bedankt en allemaal een hele fijne zwangerschap ( en ff doorbijten met die enorme hitte....)
Groetjes Yvette (21 wk+1 )

hoi knorrie,

ja je word als het goed is gewoon voor 4  dagen betaald totdat je echt 3 dagen gaat werken, dus na je zwan.verlof.

lekker he
groeten
lizzl

Hoi Knorrie,
Inderdaad je krijgt gewoon voor 4 dagen betaald. Pas na je verlof zak je naar 3 dagen. Ik ga van 5 naar 3 dus voor mij ook zeker voordeliger dat ik voor 5 betaald krijg ipv 3, haha.
lfs belle

ps: je vakantiedagen en vakantiegeld tikken ook gewoon door op basis van die 4 dagen per week.

Hoi Lizzl en Belle,

Bedankt voor jullie reactie!!
Inderdaad lekker!! Dat scheelt zekers wel in de portemonee!!
En zeker in het begin.... kan ik toch alvast rekening mee gaan houden!
En gaat dit allemaal "vanzelf" dan?? Ik bedoel, dat loopt vanzelf dan door, die maanden..?? Ja, ik ben echt een onwetende miep daarin hoor...hahaha!
Maar gelukkig weten jullie meer!
Bedankt! En een fijne zwangerschap!!!
Groetjes, Yvette! (21wk+2)

Terug
Bovenaan