weet iemand dit?

hallo allemaal,

ik ben samen met mijn vriend al een enige tijd aan het proberen om zwanger te worden,helaas nog niet gelukt.

nu heb mijn vriend een enig tijd geleden(vorig jaar oktober) zijn zaad na late kijken,en nu hoorde ik gister de precieze uitslag er van .
er waren ruim 5miljard zaadjes te vinden waarvan 38% top was.
is dit echt zo slecht?
of juist helemaal niet?
groetjes droppy.

Hallo,

Ik weet het niet precies,maar heeft de gyneacoloog die uitslag niet specifiek uitgelegd dan?En je verteld dat het zaad van je vriend in oktober was onderzocht,maar heb je dan nu pas de uitslag hiervan gekregen of had je de uitslag telefonisch al eerder en was je nu op bezoek bij gyneacoloog.
Het gaat ook om de beweeglijkheid en dergelijke dus ik durf je niet te vertellen of dit goed is.Als goed is legt gyneacoloog dit uit.Bij ons ieg is het goed uitgelegd.

Groet Susie

hey susy,

het zit zo;in oktober is mijn vriend naar de h.a geweest en heeft vervolgens zijn zaad na laten kijken in het laboratorium van het ziekenhuis,de uitslag daarvan is natuurlijk daarna bij de huisarts belandt en daar kwam uit dat het goed was en geen afwijkingen te zien waren,toen heeft de dokter gezegd dat als je vriendin ongesteld wordt een verwijsbrief mag ophalen voor de gynaecoloog,ik werd dus ongesteld en heb in begin december gebeld naar het ziekenhuis en toen had ze het daar al over een wachttijd van 12 weken,ik kreegdus een uitnodiging voor 16 maart,gisteren dus.
toen heeft mijn gynaecoloog de uitslag er nog even bij gehaald van vriend zijn zaad en toen zei zij weer iets anders daar over als dan de huisarts heeft gezegd,hij zei namelijk;de uitslag is niet slecht maar ook niet top,maar wel goed genoeg om zwanger van te kunnen worden.en had het ook over dat er wel een hoeveelheid zaad was wat minder goed zwemde,die 38% die wel goed was dat was ook echt super beweeglijk.
maar ik vind gewoon 38%wat magertjes klinken.
dus ik vraag me af hoe het bij jullie en anderen dan is gegaan.

groetjes droppy

Hoi Droppy,

Het is een beetje moeilijk te zeggen, want je moet dan weten hoeveel het per ml is. Een gezonde man heeft gemiddeld 20milj zaadjes per ml. En dan moet je idd kijken naar de bewegelijkheid, want je kan wel 100milj zaadjes per ml hebben, maar met een bewegelijkheid van 0%kan je niet zwanger raken.

Het is ook per keer verschillend, wij hebben 3x iui gehad en de ene x had mijn vriend 100milj zaadjes per ml met 85% en de andere x 250milj met 95% en ik ben nog steeds niet zwanger!! Je hebt echt maar 1 goed zaadje nodig en die zit vast wel in die % die je vriend/man heeft. Het is echt niet slecht hoor. En als je eventueel iui gaat doen, ''wassen'' ze het zaad en wordt het aantal % veel hoger!!!

Ik zou me maar niet druk maken hoor!!!! Het is echt niet slecht!!!

Succes, x Liv

hey liv,

bedankt voor je reactie.
maandag over een week hebben we een samenleving test,spannend dus,maar de gyn DENKT dat dat wel goed zit want ik heb ook al een keer een miskraam gehad,dus het kan wel!

groetjes droppy,

meer ervaringen/tips is nog steeds welkom hoor,ik zit namelijk NET in de molen dus ben nog wat onzeker.

hoi hoi

vergeet niet dat dit een moment opname is en dat het zaad de volgende keer  wel
veel beter of slechter kan zijn.

je kunt eigenlijk nooit uitgaan van 1 test.

en als je al een keer spontaan zwanger bent geworden is de kans groot dat het zaad goed genoeg is

vraag aan de gyn. gewoon duidelijke uitleg daar zijn ze ook voor

succes groetjes moekje

hey,

tja mijn gynaecoloog is een beetje vaag vind ik,bij de eerste gesprek was ie best wel positief en nu bij de 2e gesprek iets minder vanwege het feit dat er in zijn ogen niet erg veel zaadjes aanwezig waren,ze waren wel actief dat wel maar hij had verwacht/gehoopt dat het er meer waren.

en indd ik kan zwanger worden dus dan zal het toch NOG een keer moeten lukken?

tnkhs voor je reactie

groetjes droppy

Terug
Bovenaan