Weet iemand hoe dit werkt?

<p>Hoi iedereen,</p><p>Even een korte vraag: weet iemand of je je verlof en bevallingsverlof krijgt uitbetaald als je een 0-urencontract hebt in de zorg? Of is dan een 8 uren contract beter?</p>

Als je een 0-uren contract hebt dan krijg je alleen betaald als je werkt als je een 8-uren contract hebt dan krijg je in ieder geval 8 uur per week uitbetaald. Maar je moet dan ook minimaal 8 uur per week beschikbaar zijn. Ik weet niet hoeveel je nu werkt?

Je krijgt bij een 0-urencontract uitbetaald wat je gemiddeld hebt gewerkt, meestal over de afgelopen 3 maanden. Als je vindt dat die periode niet overeenkomt met wat je normaal werkt kun je UWV vragen om een andere of langere periode te nemen. 

Girafje: ja, dat weet ik hoor.  Op dit moment ben ik bezig met een sollicitatiegesprek, dus nog niet aan het werk. Wel een wens voor een 2e kindje, vandaar dat ik twijfel wel contract verstandig is om te doen. Want als ik geen verlof krijg uitbetaald als ik 34 weken zwanger ben, dan kan ik beter 8 uur in de week werken. Vandaar mijn vraag  

je krijgt het gemiddelde betaald van je gewerkte uren over een bepaalde periode. 
zelf nooit problemen mee gehad met allebei de zwangerschappen. ORT wordt natuurlijk niet meerekent .

Terug
Bovenaan