weet iemand raad?????

Hoi allemaal,

Ik ben Vera, 26 jaar oud en ik ben pas zwanger geworden door middel van een hormoonkuur.(clomid)
Nu hadden wij op 5 dec 1e echo en daaruit bleek dat het een missed abortion betrof.
Flink balen.
Nu moest ik 6 dec mijn HCG bepalen en deze was 400, ik moest vandaag terugkomen om te kijken of mijn HCG waarde was gedaald en/ of afspreken voor curretage. Alleen nu was mijn HCG waarde vandaag 550.
Heeft iemand hier ervaring mee????
Er was wel een vruchtzakje te zien, dus hij denkt niet aan een bbm zwangerschap.
Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft.
Alvast bedankt.

Groetjes Vera

Hai Vera,

Wat rot voor je zeg! Ik weet helaas wat het is, want ik kreeg 27 sept jl precies hetzelfde bericht.. alleen is mijn HCG hormoon niet gemeten, dus dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat alles bij mij  tot de 11e week is blijven zitten en ik tot die tijd ook alle zwangerschapsverschijnselen had. En die worden volgens mij veroorzaakt doordat hormoon. Bij mij was het vruchtzakje en de baarmoeder ook meegegroeid. Wellicht is dat bij jou ook het geval.Misschien dat hierdoor de hoogte van het HCG hormoon stijgt.
Ik ben gecurreteerd en daarna waren alle klachten direct verdwenen. De curretage op zich viel me alles mee. Geen pijn gehad, nog een dag of 10 gevloeid en na 7 weken ongesteld geworden. Dus nu ben ik gewoon weer terug bij het begin..

Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje beantwoord hebt? En mocht je meer kwijt willen; gewoon plaatsen hoor!

Heel veel sterkte!

Liefs Dominique

Bij mij was het HCG ontzettend hoog, maar op de echo was het vruchtje duidelijk aan het verschrompelen. Zoals Domini al schrijft, zolang het vruchtje nog in je baarmoeder zit ben je gewoon zwanger. Je maakt ook vruchtwater aan en zo, dus zelfs je buik wordt dikker.
Laat het anders nog een keer checken op een echo.

Veel sterkte,

Nina

Terug
Bovenaan