Weet iemand wat dit is??

Hallo dames,

Mijn dochtertje is geboren met een plekje op haar rug. Vanuit de GGD zeggen ze dat het niks is en het vanzelf verdwijnt. Alleen nu zijn we 7 maanden verder en het lijkt juist te verergeren. Het staat een beetje bol en voelt 9/10x warm aan.

Iemand enig idee wat het is?

https://ibb.co/jzccXFB

Hai als het verergert dan weet ik het niet! Je kan altijd even terug gaan naar consultatiebureau maar het lijkt erg op een aardbeienvlek (hemangioom), had mijn zoontje ook en is nu bijna helemaal weg (2jr).

Ik vind het ook op een aardbeienvlek lijken. Mijn broertje (nu 33) heeft deze op zijn schouderblad en deze is nooit helemaal weg gegaan. De kleur is wel minder heftig dan vroeger en hij is iets kleiner geworden.

Ziet eruit als een aardbeienvlek. Veel kindjes hebben die. Is onschuldig.

Mijn oudste dochter heeft er ook 1 op haar borst, een kleintje. Ze is nu 3.5 jaar en zit er nog steeds, al is ie nu blank van kleur en verschrompeld ie langzaam. Dat duurt gewoon jaren.

Ik werk op een kinderdagverblijf en zie dit geregeld. Het is iets heel normaals. Soms zijn ze wel 5 cm in doorsnee en staan ze bol. Die van jouw dochter is heel klein. Eén keer een kindje gezien met een mega grote bovenop haar hoofd, daar groeiden haren door. Naar om te zien, maar alsnog onschuldig! Maak je geen zorgen.

[quote quote=10455588]Hai als het verergert dan weet ik het niet! Je kan altijd even terug gaan naar consultatiebureau maar het lijkt erg op een aardbeienvlek (hemangioom), had mijn zoontje ook en is nu bijna helemaal weg (2jr).[/quote]Hee! Ja verergert in de zin dat het nu bol staat en het voorheen plat was.. ik dacht ook aan een aardbeienvlek maar dat hebben ze nooit zo benoemd..? Bedankt voor je bericht!

Mijn zoontje heeft ook een aardbeienvlekje in zijn wenkbrauw maar die lijkt wel iets lichter.. (was voorheen ook iets donkerder).

Bij twijfel zou ik gewoon naar de huisarts gaan of evt verwijzing vragen dan weet je het zeker..

Ons zoontje heeft dit ook,op zn knietje.
Bij het consultatiebureau zeiden ze dat het een aardbeienvlekje is maar op een gegeven moment begon ik me toch af te vragen of het echt niet erg is
In februari een zoom bijeenkomst gehad van HEVAS.(ouder patiëntvereniging voor hemangiomen en vasculaire malformatied) Heel duidelijke uitleg gehad.
1 plekje kan geen kwaad als het zo klein is.
Hoeft dan ook niet behandeld te worden.
Misschien heb je er wat aan om op hun website iets te lezen.

Terug
Bovenaan