WEET IEMAND WAT DONKER PLAS INHOUD

Hallo Meiden,

Weten jullie misschien hoe het kan dat ik soms wat donkere plas heb,geen bloed of weet ik wat maar gewoon donkere,net zoiets als je s morgens wakker wordt.
Ik was bij de verloskundige geweest en alles ging goed met mijn kleine in de buik.

Liefs Bernice(8w/3dg zwanger eerste kindje)

Misschien drink je te weinig? Ik heb het advies gekregen 2 tot 3 liter (water) per dag te drinken. Koffie telt niet mee, want dat is vochtafdrijvend. En zelfs met die hoeveelheid water vind ik dat ik weinig plas en dat het donker van kleur is! Bijkomend voordeel van veel drinken is ook dat je geen jeuk hebt, want alle afvalstoffen kunnen goed afgevoerd worden.

Hallo!

Donkere plas houdt inderdaad in dat er (te) veel afvalstoffen in je urine zitten. Om je lichaam goed te kunnen zuiveren van afvalstoffen (is niet hetzelfde als vochtbehoefte!!!) zou je 1 liter water en/of kruidenthee per 25 kg lichaamsgewicht per dag moeten drinken. dat is best veel, dat halen maar weinig mensen. Ik weet dit nog van mijn opleiding (reflexzonetherapie).
Sinds ik zwanger ben is mijn urine ook een stuk donkerder. Niet helemaal raar als je bedenkt dat je nu voor 2 afvoert... Eigenlijk zou je in de loop van de dag lichtgele of witte plas moeten hebben, dan heb je nog weinig afvalstoffen in je lijf. Het is het beste om alleen 's ochtends donkere plas te hebben. Dus waarschijnlijk drink je te weinig.

Ik wens je wel veel succes ermee, het is vaak wennen om zoveel water te drinken! (en zoveel te plassen...)   Eerlijk gezegd haal ik het nu zelf ook met moeite. Ik ben nu bijna 36 weken, dus mijn lijf is al aardig gevuld met 'beeb' en toebehoren. Eten gaat met kleine beetjes en drinken dus ook. Ik krijg geen 2,5 liter meer weg op een dag...
Maar het zou wel beter zijn.

Groeten,
Rosanne

Mijn plas is ook veel donkerder sinds ik zwanger ben. Denk dat het inderdaad te maken heeft met de extra stoffen die je afvoert. Ik drink ruim 2 liter wat per dag, bovenop de kopjes thee/roos vicee/sap enz. Dus drink echt voldoende maar het blijft donkerder dan normaal. Denk dat het er gewoon een beetje bijhoort.

gr.

Terug
Bovenaan