weet net dat ik zwanger ben

Hallo fames,
Een berichtje van een verbrouweerd iemand. Ik weet nu net dat ik zwanger ben, niet op durven hopen maar toch gebeurd. Poe, poe, tis nog allemaal zo onwerkelijk. EN NU???? Weet iemand welke stappen er gezet moeten worden, bijv: ivm de ha, of andere dingen die ik/wij dienen te weten. Graag goede raad gewenst. Dank u

Gr Anke2
 
Gefeliciteerd!!

Zoals net geschreven, ben ik er net dit weekend ook achter achtergekomen dat ik zwanger ben. Ik ben gisteren naar mijn huisarts geweest, dat is wel belangrijk. Je huisarts vertelt ook welke volgende stappen je moet ondernemen. Veel succes!

Groetjes
Anna
 
gefeliciteerd! en inderdaad je kan gewoon een vk bellen ( heb ik trouwens niet gelijk gedaan), je hoeft daar pas heen met zo'n 12 weken, en ik zou de huisarts gewoon even bellen om op de hoogte te stellen! geniet ervan! gr fie
 
Gefeliciteerd!

Als alles nog zo onbekend voor je is, zou ik wel al meteen een afspraak met je huisarts maken. Die kan je ook meteen vertellen wat je niet mag eten, dat lees je ook hier wel, maar hij kan het gewoon even zeggen. Hij kan ook vertellen wanneer je contact met hem of een verloskundige of gyneacoloog op moet nemen. Als er wat aan de hand is, maar ook gewoon. Normaal hoef je zonder klachten enzo inderdaad pas in de 12e week naar de verloskundige, maar de huisarts is beter op de hoogte van jouw specifieke situatie. En vaak moet je al wel veel eerder een afspraak maken, als ik hier in utrecht naar de verloskundige had gemoeten (ik loop nu bij een gyn.), had ik bijvoorbeeld met 8 weken al moeten bellen.