weet niet meer wat ik moet doen...

Hi,

Ik weet niet meer wat ik moet doen, bv, flesvoeding, krampjes?
De hele dag huilt mijn zoon en ik weet niet meer wat ik moet doen,
de huisarts zegt, geef hem maar geen Cinababy, het zijn krampjes en gaan vanzelf wel weer over... we zijn nu een week verder!
Ik merkte dat mijn borsten weinig meer aanmaakte dus een flesje tussendoor gegeven, ofwel, om het uur eerst een borst omdat hij maar bleef huilen... gevolg; stuwing en vannacht stroomde het eruit!
Nu flesje?

HELLUP wij weten het niet meer, word een lang weekend!

 
Hoi Lizette,

Je hebt er niet bijgezet hoe oud je kindje is..
Mijn dochtertje is nu 15wk en heeft de eerste 13 weken ook bijna aan 1 stuk gehuild. Ze heeft idd veel krampjes gehad....ik ben met 4 wk gestopt met bv omdat ik er 5x uitmoest 's nachts. Daarna heeft ze dus kv gekregen en ik ben er pas erg laat achtergekomen dat ze te weinig kreeg. Nu krijgt ze sinds een paar weken friso comfort gemengd met friso voor de hongerige baby, in de laatste fles 3 theelepels nutrix en al fruit en groente en ze is helemaal gelukkig..(en bijna net zo breed als lang!!!).
Op het cb vinden ze dit prima...

Misschien kun je uitproberen hoe je kindje op flesvoeding reageerd 1 a2 dagen....en dan toch kolven om de bv op gang te houden....heb ik ook gedaan.....of je geeft borstvoeding en gelijk een fles erachteraan (zoveel als dat je kindje volgens de richtlijnen mag...) als hij/zij het flesje dan toch bijna leegdrinkt heeft ie honger en krijgt te weinig bv.

Krampjes kunnen ook erg lang duren, de darmpjas zijn bij 6mnd pas goed uitgerijpt...

Meer tips heb ik niet voor je ..
Succes

Doreen
 
Hoi,

Ons dochtertje heeft de eerste zes weken enorm liggen huilen. Ze werd gewoon hysterisch. Als ik haar borstvoeding had gegeven was ze weer een uurtje stil en dan begon ze weer. We zijn van de een op de andere dag begonnen met flesvoeding want om haar zo'n 10 keer per dag eten te geven werd me te veel. Vanaf het moment dat we met de fles zijn begonnen is het een heel ander meisje geworden. Ze is enorm vrolijk en huilt bijna nooit meer.

Doordat ik ook van de een op de andere dag ben gestopt met borstvoeding heb ik iets last gehad van stuwing. Ik heb hiervoor koude compressen op mijn borsten gelegd en ze lekker onder een warme douche gemasseerd. Ook heb ik ze een paar keer afgekolfd.De eerste dag drie keer en de volgende dag twee keer. Volgens mij was ik met drie  dagen ervan af.

Weet niet of dit ook het probleem is bij jouw kindje maar misschien wel.

Succes

Debbie
 
Hoi Lizette,

Je kunt altijd even met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk bellen? Contactpersonen van de VBN hebben naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. De VBN is zowel overdag als 's avonds en in de weekenden bereikbaar via telefoonnummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Dus schroom niet, bel gerust; daar zijn we voor!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Hoi hoi,

Wat vervelend zeg, en ook omdat je gewoon al tegen het weekeind op ziet op deze manier.

De BV ging bij ons ook niet naar mijn zin, en ons zoontje was gewoon niet tevreden. Wij  zijn  dan ook  overgestapt of flesvoeding en dat gaat super goed. Het is nog even het een en ander proberen maar we worden elke dag wijzer en volgen nu dit schema, Tim is nu 6 weken, misschien heb je er iets aan.

Tussen de haakjes is het eerste getal de aantal schepjes Friso normaal en het tweede Friso extra voor hongerige baby's.

+/- 06.00 uur - 150 ml water (4 + 1)
+/- 10.30 uur - 150 ml water (4 + 1)
+/- 13.00 uur - 150 ml water (4 + 1)
+/- 16.30 uur - 150 ml water (3 + 2)
+/- 19.30 uur - 150 ml water (3 + 2)
dan gaat hij in bad en krijgt voor het slapen gaan nog een klein flesje.
+/- 20.30 uur - 30 ml water (0 + 1)

Wellicht heb je er iets aan, in ieder geval veel succes met jullie kleine, het gaat echt goed komen!!
 
Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is, maar ik denk dat je huisarts gelijk heeft: krampjes gaan bij bijna alle kindjes over na ongeveer drie maanden. In de tussentijd kun je er niet veel aan doen. Paar dingen: voed op verzoek (vaker kleine beetjes is beter dan heel veel in één keer bij weinig voedingen per dag), laat je kindje goed boeren na de voeding, draag hem overdag vaak met je mee in een draagdoek.

Paar vragen aan jou: voed je op een schema? hoe vaak krijgt je kindje nu een voeding? slaapt je kindje wel goed? hoe weet je dat je borsten weinig aanmaken, kun je erin kijken???

Even wat snelle tips: geen kv bijgeven, dat is heel slecht voor je productie. Als je wil weten of je kindje voldoende te drinken krijgt, kun je op de volgende zaken letten: heeft hij genoeg plasluiers? groeit hij voldoende? is hij tevreden & alert? Als dat allemaal zo is, dan komt het huilen niet van te weinig eten, maar door iets anders.
Dat een bv-kindje makkelijk een flesje wegklokt, zegt niets over of hij honger had of niet. Een flesje drinkt heel makkelijk vergeleken met drinken uit de borst, dus dan drinkt mijn zoontje ook heel makkelijk een hele fles weg na een voeding (om even later een groot deel weer uit te spugen).
Als je echt overtuigd bent dat je kindje te weinig krijgt, is de beste remedie: vaker aanleggen. Borstvoeding geven werkt op basis van het vraag en aanbod principe: hoe vaker je voedt, hoe meer voeding je borsten gaan aanmaken.

Je klinkt een beetje alsof je niet heel veel weet van borstvoeding geven. Zoals hierboven al werd aangeraden is het dan verstandig om als je in de problemen zit, even te bellen met één van de vrijwilligers van VBN of LLL. Zij helpen je graag en goed!
Of stel je vraag op het borstvoedingsforum.  In tegenstelling tot dit forum,  zitten daar  heel veel mensen met verstand van borstvoeding.

Sterkte en hopelijk gaat het snel beter!

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan