weet niet meer wat ik moet eten

Ik weet het even niet meer. Ben nu 7 weken zwanger en niet echt misselijk, maar kan af en toe wel kokhalsen, vooral bij brood en vlees.
Normaal eet ik tussen de middag een paar boterhammen met kaas en worst, maar nu... jak!

Ook als ik uit mn werk kom en mijn vriend heeft zich staan uitsloven voor het avondeten, dan kan ik wel janken. Bijna niks smaakt en ik vind alles al gauw te vet.

Wie heeft er recepten of ideeen voor lekkere lichte maaltijden?
Wat eten jullie zoal?

ben benieuwd Petra

Hi Petra,
erg herkenbaar wat je schrijft!
Sinds ik zwanger ben lijk ik wel vegetarisch, geen enkele behoefte aan vlees, het enige wat ik nog wel eens voor mezelf maak is een stukje gegrilde tonijn of zalm, maar dat is meer omdat het er wat completer uitziet op mijn bord dan dat ik daar echt zo'n trek in heb.
Ik eet me momenteel helemaal klem aan fruit,  salades en verse zelfgemaakte soepen, veel goede recepten vind ik altijd op www.ah.nl, daar kun je makkelijk zoeken op allerlei termen, lekker handig ook want alle ingredienten zijn dus standaard bij de Albert Heijn verkrijgbaar.

Groetejs, Brenda.

Ook ik herken precies wat je schrijft. Ik ben nu echter in een stadium van de zwnagerschap (20 weken) dat ik alles wil eten wat los en vast zit, maar de eerste weken had ik het zelfde.
Wat ik lekker vond: inderdaad ook salades, huzarensalade, crackers ipv brood en dan bv met kaas en komkommer. Heel afgezaagd: potten vol met augurken. Zilveruitjes.
Magere yoghurt met fruit. (ik eet nooit appels, nu aan de lopende band).

Gekruid eten: bah, vet eten: nog erger.

Vooral met het avondeten blijft het een tijdje lastig, maar troost je het gaat echt weer over!

groeten ELKe

Ik heb een paar weken helemaal niet warm gegeten. Ook groente stond me erg tegen. Ik at wel kilo's fruit. Bananen, mandarijntjes, sinaasappels, appels. Verder veel droge crackertjes, getoast brood, witte bolletjes. Meestal zelfs zonder beleg.

Op een gegeven moment krijg je vanzelf weer trek in zwaarder eten. Tot die tijd, sterkte, ik weet wat het is!

Groetjes Hanke

Ik ben nu 10 weken zwanger maar ik wil juist vet eten! Zoals een broodje kroket of pizza! Ik moet wel een kokhalzen van gebakken aardappelen en sla met dressing. Verder vind ik fruit inderdaad heerlijk!!!

Groetjes Mickey

hoi,

ik ben nu 15 weken zwanger!
heel herkenbaar, ik moet niks meer van vlees of vis hebben! ( trouwens ik lust nog wel kleine gehaktballetje die je alleen hoeft te verwarmen) maar die baklucht verschrikkelijk!
wel ben ik nu gek op fruit en tomaatjes komkommer!

vettigheid op z'n tijd! de ene keer heb ik wel zin in frietjes, maar een andere dag staat het me tegen! in het begin kreeg ik er last van mijn buik van ! nu overigens niet meer!

liefs marielle

Ik herken het ook hoor! Ik ben nu 6 weken zwanger en ik kan ook geen vet eten verdragen. Fruit, brood, water, crackers. Tja, wat duurt het dan nog lang voor de eerste 12 weken om zijn he. Ik hoop dat het dan wat beter gaat. En inderdaad: in mijn eerste zwangerschap heb ik tot het eind geen vlees gegeten!  

je merkt het he, het is heel herkenbaar, maar daardoor niet minder vervelend. Ik eet nu weer zo'n beetje alles (14 w 6 dg) maar heb ene tijdje heel beroerd gegeten. Net als jij wilde ik geen vlees en iets wat vet was daar walgde ik van. Ook ontbijten vond ik vreselijk. En laat dat nou net de belangrijkste maaltijd zijn. Daarom ben ik cornflakes gaan eten. Dan had ik gelijk ook wat zuivel binnen. En verder eet (at) ik vaak kleine porties, maar dan wel meerdere per dag. Verder eet ik ook vaak wat fruit. Als mijn zoontje een appeltje eet, eet ik wat hapjes mee.
Tijdens mijn vorige zwangerschap zou ik eenmoord doen voor macaroni, en nu moet ik er niets van hebben. Het kan raar lopen he?
het is trouwens in het begin van je zwangerschap nog niet zo heel erg als je minder eet (heb ik van horen zeggen), omdat je placenta zich dan beter ontwikkelt.
Succes ermee en op naar betere tijden!

Patricia

Terug
Bovenaan