weet niet meer wat ik moet geloven heb niet echt meer vertrouwen in mijn gynagoloog

A

Anoniem

Guest
hoi
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen pap 1 en pap 2
ik kreeg vandaag te horen van mijn gyn dat ik pap 2 heb de cellen in mijn baarmoeder zijn onrustig geprikkelt
ik snap er niks van hij zei wel meteen d'r achter aan dat ik geen kanker hebt
wat heb ik dan 2mnden geleden heb ik een chlamidia kuur achet de rug gehad toen d'r na maar 1x ongy geweest 11mrt en nu nog steeds niet meer al 2 testen gedaan negatief
is er misschien een site waar je vragen kan stellen en artsen en zo of je verhaal kwijt kan en antw. krijgt van een arts
weet iemand waar ik naar toe moet voor een second opinion
ik weet niet meer wat ik moet geloven
ik wil gewoon onderzocht worden me baarmoeder,eileiders, eierstokken
de gyn nam alleen een uitstrijkje en zeg vervolgens dat ik rond augustus terug moet komen voor nog een uitstrijkje
dus ik heb in maart een uitstrijkje gehad, vandaag en in augustus weer 1 is dat normaal
zou jij niet denken dat er misschien iets ernstig aan de hand is dat hij niet wilt vertellen
 ik snap er niks meer van
ga proberen ergens anders een second opinion te krijgen
ben blij dat ik het ff van me af kan schrijven
alvast bedankt voor eventuele reacties

Hoi April

Wat pap 2 betekent kan ik je helaas niet vertellen. Ik weet wel dat als je pap 1 hebt, dat er dan niets aan de hand is. Dat is eigenlijk de beste uitslag pap1. Dus ik denk dat pap2 wat minder goed is. Maar dit kan volgens mij met bv. de zuurgraad enz. te maken hebben.
Maar ik zou als ik jou was, de assisente van de HA bellen. Die kan je daar vast wel meer over vertellen. En gewoon uitspreken dat je wat ongerust bent. En Anders aan de dokter een nieuwe verwijs brief vragen voor een ander zieken huis. Maar ook de huisarst kan een uitstrijkje maken en laten testen.

Suc6 ermee liefs Doortje

Haai!
Ik kan me voorstellen dat jehet ff zeker wil weten. Mijn HA zei dat pap1 goed was  en pap2 minder goed, maar niet slecht. Vaak krijg je dan een herhalingsoproep. Dat moet je dus ff informeren. Verder is er ook een site met allerlei deskundigen: www.babybrabbel.nl . Misschien dat je daar al antwoorden vind op je vragen. Kijk eerst ff bij de meest gestelde vragen. Succes! Greetz

www.nvog.nl
gyneacologie
uitstrijkje van de baarmoederhals

Als je dit zo opzoekt dan krijg je een hele eerlijke en duidelijke informatie.
Zelf heb ik er echt heel veel aangehad.

Pap 2 is er een hele kleine kans dat er iets is. Waarcshijnlijk door een schimmelinfectie is de pap tijdelijk verstoord. Daarom wordt vaak na een half jaar opnieuw ( kan de huisarts gewoon) een uitstrijkje gedaan. Als dan weer pap 2 dan word je meestal pas doorgestuurd naar de gynea.

Dus je pap 2 is echt geen reden voor paniek!!!

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan gewoon he!
Succes
Inge

Terug
Bovenaan