Weet niet meer wat te doen

A

Anoniem

Guest
Hallo collega buikdragers!!
Ik weet me geen raad meer. Zal ik alles maar even uitleggen??
Ik ben 26 weken zwanger, werk al 2 jaar in een kledingzaak, waar het niet zo op rolletjes gaat.
Voor de 7e van deze maand had ik mijn salaris moeten ontvangen. Het is er nog niet. De 10e kwamen de deurwaarders beslag leggen op de goederen, de winkel ging dus dicht. Ik heb geen rooie cent meer, want van het geld van mijn man hebben we net babyspullen gekocht. Ik kan geen uitkering aanvragen, omdat mijn werkgever nog niet officieel failliet is, solliciteren???
hahaha, ja ze zien me al aankomen met mijn buik. Ik probeer het wel.
Heeft iemand zoiets meegemaakt, of weten jullie misschien wat ik kan proberen? Wachten op een faillisement kan lang duren en je geld erna ontvangen kan ook lang duren.
Wie kan mij en mijn baby helpen??

Misschien kun je eens langs het CWI (Centrum voor Werk en Inkomen) langs gaan. Zijn zullen je vast wel verder kunnen helpen. Jij hebt gewoon nog recht op je salaris hoor, en dat weten ze daar ook wel. Ik denk niet dat iemand je hier verder kan helpen maar echt bij het CWI weten ze precies hoe je dit moet aanpakken.

En ja inderdaad ook solliciteren, je bent dat wel zwanger maar proberen kun je in iedergeval.

Succes met alles

Misschien kun je een voorschot krijgen op een WW uitkering??? Ga maar langs het CWI en flink zielig doen.

Wij hebben net een faillisement achter de rug en hebben niet zo heel lang op ons salaris moeten wachten. Ik had me daar erg druk om gemaakt maar als het faillisement eenmaal is uitgesproken gaat het allemaal erg snel (bij ons tenminste). Misschien kan dit je een klein beetje gerust stellen. Ik zou me wel alvast melden bij het CWI want daar moet je je zo wie zo binnen 48 na faillisement inschrijven als werkzoekende wil je recht krijgen op een uitkering.
Heel veel succes en je moet maar denken het komt allemaal goed en je baby is het belangrijkste (belangrijker dan al het geld op de wereld).

Misschien kan je tijdelijk via een uitzendbureau aan de slag. Dat moet toch geen probleem zijn.

Terug
Bovenaan