weet niet wat mij nu ineens overkomt

hoi meiden

bram ligt heerlijk te slapen,
manlief is naar een feestje en ik zit achter mijn laptop lekker te surfen op you tube en ben wat liedjes aan het beluisteren en ineens krijg ik het te pakken.....
was een liedje aan het luisteren van the kelly family - every baby
en hoor het woord baby en begin ineens te huilen
vanmorgen was ik op verjaardag bij een vriendin, en zij heeft een zoontje die in augustus 2 wordt..... ze vertelde ds dat ze als haar zoontje 2 is een 2 kindje willen nemen.....
nou stoot mij het woord een kindje nemen erg tegen de borst want een kind neem je niet, die krijg je.....
en als ik een beetje rond me heen kijk en hoor zijn er toch alweer een heleboel meiden zwanger van hun 1e of 2e kindje
ook mij wordt nog wel eens vaak gevraagt, goh willen jullie geen 2e kindje??? want het kan nu toch wel weer want bram wordt ja al weer 2.....
maar helaas mag ik geen 2e kindje en tijdens dat liedje kreeg ik het echt even flink te pakken, en drong het echt even goed door dat ik dus nooit meer zwanger zal worden, en nooit meer een baby zou krijgen en bram altijd enigskind zal zijn
we hebben ons er wel bij neergelegt natuurlijk dat ik niet meer zwanger mag worden maar vindt het gewoon soms heel moeilijk en vooral al iemand zegt, dan willen we een 2e kindje of als iemand vraagt van goh willen jullie geen 2e??  
en dit is eigenlijks de eerste keer dat ik er om begin te huilen, zou het misschien nu pas echt beginnen door te dringen na bijna 2 jaar???
pffff sorry meiden maar moest het even van me aftikken

liefs ilona

Hoi Ilona,

Wat vervelend dat je jezelf nu zo voelt! Ik vind het leven soms zo oneerlijk... Mensen plegen abortussen (ongelukje bijv) terwijl er anderen mensen er alles voor over zouden hebben om  (nog) een kindje te willen.
Ik weet niet wat je nu voelt.. Wel kan ik me in proberen te denken hoe je je voelt, en dat voelt echt niet fijn. Vooral als een 2e zo gewenst zou zijn.
En dan die mensen die vragen aan je gaan stellen.. Erg confronterend voor jou/jullie, maar weten deze mensen niet dat jullie geen kindje meer kunnen krijgen?

Meid.. Ik wil je via i-net een digiknuffel geven!!

Hou je taai!

Knuffel Debby.

He meissie,
kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt met het feit dat je geen 2e kindje zult krijgen. En waarschijnlijk zit dat verdriet diep verstopt en komt het op sommige momenten (zoals bij dat liedje) naar boven. Het is vervelend als mensen van die vragen stellen. Het is toch niet iets waar je voor kiest maar wat je overkomt en vervolgens moet je het een plekje geven. Dat kan langer duren dan dat je zelf beseft.
Ik zit zelf niet in die positie. Heb 1 kindje en 1 miskraam gehad en hoop nog een keer zwanger te worden, maar kan met je gevoelens heel goed voorstellen.
Het lijkt me ook vervelend als mensen zeggen 'je moet blij zijn met wat je hebt, een gezonde zoon'. Het is natuurlijk wel zo, maar je had het je gewoon anders voorgesteld!
Ik wil je heel veel sterkte wensen en af en toe eens flink huilen (en er met je vriend/man) over praten lucht alleen maar op toch?
Liefs, Miek

Hoi Ilona,

Klinkt heel logisch hoor als ik je verhaal zo lees... lijkt me heel moeilijk vooral als je er telkens mee geconfronteerd wordt. Gewoon lekker janken dan , want dat lucht af en toe zo op..... en lekker van je afschrijven.. daar zijn we toch ook voor!!!!

Liefs Ilone

Terug
Bovenaan