weet t echt niet meer

A

Anoniem

Guest
deze maand zijn we van plan om met de pil te stoppen. hebben jullie enig idee hoelang het kan duren voordat je zwanger word? en hoelang kan het duren voordat je cyclus weer een beetje normaal is? heb namelijk 11 jaar de pil geslikt. sorry dit kan een beetje onbenullig over komen maar ik zou het verder echt niet weten aan wie ik het kan vragen allemaal. en de één zegd zus en de ander zegd zo, en in mijn omgeving zijn ook geen klussers of verse moeders aanwezig. en om het nou gelijk aan de grote klok te hangen? nou nee! alvast bedankt hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes, essie

Hoi Essie,

Dat je 11 jr. de pil hebt geslikt maakt helemaal niets uit hoor!! Ik dacht nl. ook bij mijn 1e....ach het zal nog wel min. 6 mnd. duren.....Nou nee dus het duurde hooguit 5 wk. dat ik zwanger werd.

Vervolgens bij de 2e wens speciaal gewacht tot de 1e ca. 2 1/2 jr. was. Want tja...bij de 1e in 1x raak, dan bij de 2e ook dacht ik.

Nou die gedachte ging dus echt niet op en zijn we 2 jr. aan het klussen geweest!! Gelukkig is het nu dus wel zover, maar ik zeg dus nooit meer dat je het kan plannen!!

Bij sommige meiden is de cyclus gelijk normaal en bij andere meiden wordt het nooit normaal. Dat is echt even afwachten voor je. Je kan het natuurlijk altijd met je huisarts bespreken. En probeer er echt niet teveel bij na te denken...want ik verzeker je....dan kan het een hele tijd duren!!

Essie, heel veel succes en hopelijk zien we je snel op een zwanger forum!!

Angie

hoi hoi,ja dat is per vrouw erg verschillend!mijn cyclus was gelijk goed.maar dat kan bij jou anders zijn,de een is snel zwanger en de ander niet,en inderdaad probeer er niet al te veel mee bezig te zijn,anders lukt het juist niet,omdat je dan gespannen bent.ik zou wel met folliumzuur beginnen,ik zelf slik gravitamon,en die is heel goed,er zit ook folliumzuur in,en is voor zwanger zijn en worden,maar je kan natuurlijk ook alleen folliumzuur slikken.veel sucses gr manuela

Hoi Essie,

Kan helemaal snappen dat je deze vraag hier stelt en niet in je vrienden of familiekring. Zelf vind ik dit ook een ideale uitlaatklep en vraagbaak, niemand weet toch wie je bent.
Hoelang het duurt voordat je cyclus goed is verschild inderdaad per vrouw, zoals je hierboven leest.

Je kan inderdaad het beste gelijk met foliumzuur beginnen. Tegenwoordig hebben ze ook Davitamon Fem Natal. Speciaal voor zwangeren en vrouwen die zwanger willen worden.
Dit bevat naast de dagelijkse geadviseerde hoeveelheid foliumzuur ook andere vitamines. Door deze andere vitamines word het foliumzuur nog beter opgenomen.
Mijn vriendin is kraamverpleegkundige en die vertelde mij dat. Erg handig, iemand met zoveel kennis en ervaring achter de rug.

Succes met zwanger worden.

Groetjes Mosy

Stoppen met pil=beginnen met foliumzuur.

Had zelf 14 jaar de pil geslikt en meteen na het stoppen een perfecte cyclus van 28 dagen. Zegt dus niks.

Zwanger worden kan in principe meteen nadat je gestopt bent met de pil (logisch toch?). Hoe lang het duurt? Sorry, dat is echt een beetje een onbenullige vraag (niet boos bedoeld hoor).

Probeer niks te af te dwingen en al helemaal niet "verplicht" te gaan klussen. Laat de natuur eens z'n gang gaan.

Groetjes en succes.

Hoi,

Wanneer je cyclus weer op gang komt, is bij iedere vrouw verschillend en hoelang je de pil gebruikt hebt is hierop niet van invloed. Bij mijzelf bijv. is ie na bijna een jaar nog niet op gang gekomen en dit zal heel w.s. ook nooit gebeuren. Terwijl het bij een ander meteen heel regelmatig is...

suc6
gr Jackje

Hai Essie,

ik ben al een jaar geleden gestopt met de pil, de eerst maanden was het erg onduidelijk,geen regelmaat.
Een paar maanden later zat ik op een cyclus van 28.
Maar 5mnd geleden had ik ineens een cyclus van 22 dagen, misschien kwam dat ook wel door de stress...

Het is inmiddels gelukt, probeer gezond televen, (veel) beweging, want als je je goed voelt werkt dat natuurlijk alleen maar positief!!!

VEEL SUCCES!
Smurfin

hallo allemaal, bedankt voor alle behulpzame reacties kan hier echt iets mee! laat gewoon de natuur z'n gang gaan en ga zeker foliumzuur kopen bij de drogist(wist dit wel staat namelijk overal beschreven, maar had er1,2,3 niet meer aangedacht) bedankt voor het updaten van m'n geheugen!

groetjes mij

Terug
Bovenaan