weet wat je eet

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!!

Het is misschien raar... Maar we weten allemaal dat we bepaalde dingen niet meer mogen eten nu we zwanger zijn. Daar lezen en horen we genoeg over. Maar waarom ik het niet mag eten weet ik niet. Ja, het is slecht voor de kleine. Maar wat gebeurd er als je wel brie, rouw vlees of drop eet? Ik ben nog niet bij de verloskundige gewest (volgende week vrijdag). Weet iemand iets? Alvast bedankt!!  x

Hoi!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je kunt beter geen rauw vlees eten omdat daar de toxoplasmoseparasiet in kan zitten. Dit kan zorgen voor afwijkingen aan je baby of voor een miskraam.

In kazen zoals brie (als ze van rauwe melk gemaakt zijn) kan de listeriabacterie zitten. Dit kan ook zorgen voor afwijkingen of een miskraam. In Nederland is de brie uit de supermarkt gemaakt van gepasteuriseerde melk, dus dat kun je wel (met mate) eten. Als het van rauwe melk gemaakt is staat erop: au lait cru.

Drop kan de bloeddruk verhogen. Dus daar moet je ook mee oppassen.

Je kunt ook  kijken op www.voedingscentrum.nl, daar staat meer info op over wat wel en niet eten tijdens de zwangerschap.

En in eigenlijk alle boeken over zwangerschap staat een hoofdstuk over "verboden" etenswaren.

Heel veel succes met je zwangerschap!

Groetjes Lilian

Dank je voor je duidelijke antwoord!! Daar heb echt iets aan!

jij ook veel succes en plezier met de zwangerschap!

groetjes demay

Terug
Bovenaan