weetje...

Hoi,

op babybrabbel.com las ik onderstaand bericht. Ik schrok er eigenlijk wel van en vond het "verstandig" dit bij jullie te melden. Je weet maar nooit waar het goed voor is. Ik zelf heb nooit gerookt en drink amper alcohol, maar misschien zegt dat niets...
Uit Amerikaanse onderzoeken is gebleken dat vrouwen die roken de kans op een bevruchting met 21% verminderde. De rest van het onderzoek werd uitgevoerd onder vrouwen die niet rookte. Bij de groep bleek dat alcoholcomsumptie binnen een cyclus meer dan 50% minder kans op een bevruchting gaf. Bij een dagelijkse consumptie van een kop koffie wordt dit effect waarschijnlijk nog versterkt. Vrouwen die niet dronken en minder dan een kop koffie per dag consumeerden, hadden per 100 cycli 26,0 zwangerschappen. Vrouwen die wel dronken en meer dan een kopje koffie per dag namen, hadden slechts 10,5 zwangerschappen per 100 menstruatiecycli. Kortom: alcohol is uit den boze bij een kinderwens en de cafeïne-iname kan beter beperkt worden.

Ik wil jullie heel veel succes wensen met zwanger worden, ik hoop dat het heel snel lukt!

lfs. M.
(10wkn+3dgn)

Het is wetenschappelijk bewezen dat het zaad van de man beter is wanneer hij veel koffie drinkt...
Ach ja, volgens mij moet je gewoon inderdaad voorzichtig zijn met alcohol en verder 'lekker je leventje leven' zeg maar.

Gr Guusje

Terug
Bovenaan