weg brengen naar oppas


hallo,

ik heb even een vraagje over het wegbrengen van de kleine straks naar oppas .ik ga zelf nl altijd met de auto naar het werk, en mijn vriend op de fiets.

omdat mijn vriend in ploegen werkt zal hij straks de kleine het vaakst naar oppas moeten brengen.

maar wij hebben 1 auto (die heb ik dus mee) , dus mijn vraag is hoe brengen jullie het weg dan als het nog zo klein is.

lopen is net te ver, en zo'n ding achter op de fiets voor de maxi-cosi ziet er zo eng uit vind ik.

hoe doen jullie dat?

groetjes jippie
morgen 42 week
 
heey,

Wij hebben 2 auto,s en ik werk niet maar vriendin van mij
gebruikt een fietskar met maxi cosi, misschien is dat wat??

groetjes simone

ps: sommige fietsen ook met buikdrager, ben er zelf geen voorstander van..
 
Zo'n maxi cosi achterop ziet er inderdaad eng uit, maar ik zou zeggen gewoon doen!!

wij hebben er helaas te lang mee gewacht, omdat we het eng vonden.
Onze dochter is met 5 maanden er voor het eerst ingeweest, en zij en mamma vinden het geweldig.

(Ze ligt normaal geen minuut stil, en daarin is ze rustig een kan ze rondkijken)


 
hallo
ik heb de fiets kar van de halforts (+/-130 euro ) de maxicosi kun je er zo inzetten en vast zetten met een gordeltje mijn zoontje van 3 maand is nog nooit zo rustig geweest in zijn maxi. ze zijn ook goed te bevestigen aan de fiets. in het begin is het wel een beetje eng, maar dat wend wel. succes er mee ze zijn echt aan te raden.

groetjes simone
 
Wij hebben een bakfiets, reuze handig. Wel een investering maar wij gebruiken de auto nu ook minder. En ook reuze handig voor de boodschappen, je parkeert de fiets voor de deur en inladen maar.
 
Ik heb vanaf 4 maanden Hugo achterop in de maxicosi gehad en dat gaat perfect. Je moet alleen rustiger fietsen over hobbels omdat er vering inzit en ze dan wat kunnen hobbelen.

Het lijkt misschien eng, maar het frame zit meerdere malen gezekerd aan je fiets en ik kon de hele fiets optillen aan de maxicosi, zo vast zat die. Als je een aanrijding zou krijgen zit je baby net zo veilig als in de auto in dat stoeltje, dus daarvoor hoef je het niet eng te vinden.

Ik vond een groot voordeel dat je dus lekker weg kunt en dat ik lang genoeg heb kunnen wachten met voorop doen. Ik heb dat pas gedaan toen hij ZELF kon GAAN zitten en niet daarvoor. Toen wist ik zeker dat zijn nek sterk genoeg was (heb verschillende zeer nare verhalen over ongelukken daarmee gehoord van verschillende kanten). Hij ging pas rond een jaar voorop, hij kon ook pas een klein beetje zitten met 10 maanden.

Wat ik veel gevaarlijker vind is mensen die de baby in een draagzak voorop hebben. Stel je voor dat je moet uitwijken voor een gek ofzo, of je valt ergens anders door of moet hard remmen. Dan is je baby JOUW airbag en weet je niet wat dat wel niet kan betekenen. In de maxicosi zit ie leker veilig.

Succes!

Miriam

(ps: ze mogen pas vanaf 3 maanden erin. Ik heb zo lang mogelijk de verkleiner erin gehouden   als extra steun)
 
Terug
Bovenaan