Weg lopen

Hai,

Als ik met Jesse ergens ben bijv aan het wandelen of we zijn bijna weer thuis, loopt hij gewoon weg, dag mama zegt ie dan. Pff.
Ik zeg dan Jesse hier komen, oid en op een boze toon maar hij rent gewoon door.
Wat kan ik hier aan doen.
Tuurlijk haal ik hem ff op en zeg dat hij niet mag weglopen van mama, maar dat maakt hem niet uit.

Help!

heel herkenbaar probleem Linda. Ook hier vindt Marissa niets zo leuk als precies de andere kant op gaan als Mama wil. De oplossing? Moeilijk. Marissa zit hier nog heel veel in de buggy. Daar mag ze soms wel uit maar als ze te veel weg loopt of we op een gevaarlijk punt komen dan gaat ze gewoon terug. Daarover is geen discussie mogelijk. En als we aan het wandelen zijn en ze loopt weg? Dan lopen we geduldig achter haar aan, zeggen dat ze moet luisteren en kunnen haar 20 seconden later weer achterna lopen. Helaas is luisteren op deze leeftijd nog niet het sterkste punt en dus krijgen de papa's en mama's een hoop extra lichaamsbeweging.

hoi

ook hier erg herkenbaar
wat bij ons helpt is dat als bram er vandoor gaat we eerst even kijken of er iets aan komt en als er niet aankomt zeggen we .....oke, dag en lopen dan de andere kant op , en zodra hij het woordje dag van ons hoort draait hij zich al om om te kijken en als we dan de andere kant op lopen komt hij meteen weer achter ons aan gerent en geft dan zijn handje
misschien dat het voor jullie ook werkt??
wij hebben dit met toeval ontdekt dat dit bij bram werkt

liefs ilona

Hoi hoi,

Wij hebben zijn intensief bezig om Sven te leren wat de stoep is en de straat.
Op de stoep mag hij best wel eens los lopen zolang hij maar in het zicht blijft. Komen we bij een straat dan roepen we 'stop' en dan geeft hij ons een handje. We blijven wel te allen tijde op grijpafstand want je weet maar nooit....
Gelukkig ligt ons huis in een heel rustige wijk dus daar durf ik hem rustig los te laten lopen. Als het een drukke omgeving is, houdt hij altijd onze hand vast. Dat doet hij gelukkig al uit zichzelf.
Ik zou heel streng zijn tegen Jesse en hem leren waar hij goed moet opletten. Als hij niet luistert, meteen weer in de buggy.En dan consequent blijven.

Groetjes,
Maike

Hoi Linda,
Ik denk dat het een kwestie is van achterna blijven zitten....

En Maike, ik wil niet naar doen, maar ik zou er niet op af gaan dat je kindje altijd zo goed luistert. Als ze iets interessants zien lopen ze zo weg.
En ik woonde ook in een rustige wijk hoor, maar af en toe reeds er toch iemand hard door de straat en een ongeluk zit in een klein hoekje.
En er zijn soms stoepen die overgaan in de straat en dat begrijpen kindjes die een stuk ouder zijn soms nog niet eens.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan