Wegblijven menstruatie na stoppen met de minipil?

Hi dames! Toch even een vraagje. <br />Nu ruim een week geleden ben ik gestopt met het slikken van de minipil, maar ik geef nog borstvoeding. <br />Gister had ik even een beetje rode afscheiding, maar menstruatie is nog niet gestart. <br />Toen ik tijdens het slikken van de pil een keer vergeten was de pil op tijd te bestellen, en toen een week zonder zat, kwam de menstruatie na 5 dagen op gang. <br />M’n partner en ik willen graag een tweede , hebben seks gehad op de dag dat ik was gestopt met de pil en gisteren ook, maar nu dus nog steeds geen menstruatie, en weet dus ook niet wanneer mijn eisprong is. Iemand anders ervaring? <br />Hoe lang duurde het bij jullie dat je menstruatie begon na het stoppen met de minipil?<br />Thanks!<br />X irene<br />

Hoi Irene,
Ik heb 2x een periode de minipil geslikt en dit zijn mijn ervaringen:
Na de zwangerschap van de eerste heb ik de minipil geslikt en ben na ca. 9 maanden weer gestopt ivm wens voor een tweede. Borstvoeding was ik met 8 maanden al mee gestopt. Na het stoppen werd ik pas na 47 dagen voor het eerst ongesteld, wrs door ontpillen. In de hele periode ervoor tijdens het slikken van de pil ben ik niet ongesteld geworden.
Na mijn tweede zwangerschap ben ik weer de minipil gaan slikken icm met borstvoeding. Ik ben toen weer gestopt toen de baby ca. 9 maanden was, ivm wens voor een derde en rekening houdend met het nodige ontpillen. Nu duurde het echter veel langer voor ik weer ongesteld werd, namelijk pas 125 dagen na het stoppen (ruim 4 maanden)! Ik denk dat dit deels kwam omdat ik nog borstvoeding gaf tot 10 maanden en dat dat ook invloed heeft gehad op mn cyclus, misschien nog wel meer dan de minipil, maar dat zal je natuurlijk nooit zeker weten. Vervolgens had ik nog 2 cycli anders dan ik gewend was (27 dagen en 41 dagen) en vervolgens was ik weer zwanger.
Dit is mijn ervaring. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan dus zomaar een tijdje duren voor je weer een eisprong hebt, onder invloed van zowel de pilhormonen als de borstvoedingshormonen.
Succes!

Hi!
Bedankt voor het delen van jouw ervaring.
Ik moet dus maar even blijven afwachten begrijp ik. Gewoon geduld hebben en lekker genieten in de tussentijd.
Zijn er dames waarbij het minder lang duurde ? Uit nieuwsgierigheid wil ik dat toch even weten. Heb namelijk wel krampen en afscheiding... Alsof ik binnenkort echt ongesteld wordt maar het nog niet doorzet...

Hier ook de minipil, wel maar 3 maanden geslikt. Ik heb na het stoppen 3 dagen moeten wachten en had een bloeding. Nu aan het wachten op de volgende bloeding of zwanger ??‍♀️

Bedankt dames voor jullie ervaringen. Het verschilt dus echt per persoon begrijp ik. Nog steeds geen bloeding bij mij dus moet nog even geduld hebben ben ik bang ?

Die heb ik ongeveer een maand geleden gehad, 2e prik dan, denk niet dat dat het is.
Eergisteren even contact gehad met ha. Die gaf aan dat ik even m'n cyclus moet afwachten, dus minstens 4 weken, en als er dan nog niets is gebeurd kan ik wel contact opnemen maar wordt waarschijnlijk nog niets echt gedaan. Gewoon geduld zei hij. Gezien ik wel tussendoor een beetje (veeg) bloeding had, en krampen heb, gisteren testje gedaan maar die was negatief. Dus....we wachten maar ? zo vervelend. Op het moment dat je het niet wilt komt het meteen op gang, en zodra je ongesteld wilt worden blijft het weg!

Terug
Bovenaan